AMMA 2022: dikke proficiat!
De AMMA Awards 2022 werden op 16 juni uitgereikt. RMB feliciteert alle winnaars!

De AMMA 2022 prijsuitreikingsceremonie vond op 16 juni plaats in Brussels Expo. Het was een bijzondere editie die terug aanknoopte met de traditie van een prestigieus, live, face-to-face event! Net als vorige jaren gaven de verschillende reclamespelers blijk van creativiteit, vindingrijkheid en groot professionalisme. RMB feliciteert al de winnaars van harte!
De Jaarlijkse Master in Media Awards (AMMA) is het Belgische media-event van het jaar! Deze 2022-editie brak een nieuw record met 157 ingediende dossiers in de race om Gold, Silver en Bronze.
Om alle aspecten van de media-expertise te dekken, introduceerde CommPass nieuwe categorieën in deze 16e editie:
- de categorie ‘Best Use of Data’ om het snelgroeiende belang van de data-expertise te onderstrepen.
- de categorie ‘Best Use of 1 Medium’ om de tools en mogelijkheden van specifieke touchpoints zoals OOH, Audio, InHome Media of Interactive & Social Media op inspirerende manier te delen met de markt.
- de categorieën ‘Advertising Brand of the Year’ en ‘Best Long Term Media Strategy’ om excellente prestaties op langere termijn te honoreren .
De prijsuitreikingsceremonie vond live en met fysieke aanwezigheid van het publiek plaats op 16 juni in Brussels Expo. Een ideale kans om het feestelijke en networkingaspect van de AMMA Awards te hervatten, met echte bubbels en live applaus van het publiek.
Behaalden 'Gold' in hun categorie:
Media Agency of the Year
Space
Media Advertiser of the Year
Lieve Pattyn, Sales & Marketing Director bij EG
Media Saleshouse of the Year - 'Leaders'
RMB
Media Saleshouse of the Year - 'Challengers'
Mediafield
Best Media Strategy
Mindshare; Ikea, Everything deserves a second chance
Best Use of Data
Semetis & IPM Groupe; Serving accurate news using data scripts
Best Use of Performance Marketing
TUI Belgium; Media differentiation through data integration
Best Creative Media Use
Maxus Belgium & SILK; Proximus, Heartbeat
Best Use of Native & Content
Ogilvy.Social.Lab; NRJ, Mix for boobs
Best Use of 1 Medium
Clear Channel; Volvo, Blind Spot
Innovation & Development of the Year
RMB, bpost & Space. Combo addressable tv + paper mail
Best Long Term Media Strategy
Wavemaker; Mondelez, Cote d’Or
Media Research of the Year
GroupM Belgium. [m]Otions, pocket neuroscience lab
Media Brand of the Year
De Tijd
Media Sustainability Award
Maxus Belgium; Carbon Neutral Mediaplanning
Advertising Brand of the Year
Burger Brands; Havas Media
Media Personality of the Year
Teams of IP Belgium
Special Award of the jury
For excellent Use of Gaming: Space & Spacefwd: Alcon Systane, #EyePerformance