RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

17.06.2022

AMMA 2022: dikke proficiat!

De AMMA Awards 2022 werden op 16 juni uitgereikt. RMB feliciteert alle winnaars!

AMMA 2022: dikke proficiat!

De AMMA 2022 prijsuitreikingsceremonie vond op 16 juni plaats in Brussels Expo. Het was een bijzondere editie die terug aanknoopte met de traditie van een prestigieus, live, face-to-face event! Net als vorige jaren gaven de verschillende reclamespelers blijk van creativiteit, vindingrijkheid en groot professionalisme. RMB feliciteert al de winnaars van harte!

 

De Jaarlijkse Master in Media Awards (AMMA) is het Belgische media-event van het jaar! Deze 2022-editie brak een nieuw record met 157 ingediende dossiers in de race om Gold, Silver en Bronze.

 

Om alle aspecten van de media-expertise te dekken, introduceerde CommPass nieuwe categorieën in deze 16e editie:

  • de categorie ‘Best Use of Data’ om het snelgroeiende belang van de data-expertise te onderstrepen.

  • de categorie ‘Best Use of 1 Medium’ om de tools en mogelijkheden van specifieke touchpoints zoals OOH, Audio, InHome Media of Interactive & Social Media op inspirerende manier te delen met de markt.

  • de categorieën ‘Advertising Brand of the Year’ en ‘Best Long Term Media Strategy’ om excellente prestaties op langere termijn te honoreren .

 

De prijsuitreikingsceremonie vond live en met fysieke aanwezigheid van het publiek plaats op 16 juni in Brussels Expo. Een ideale kans om het feestelijke en networkingaspect van de AMMA Awards te hervatten, met echte bubbels en live applaus van het publiek.  

 

 

Behaalden 'Gold' in hun categorie: 

 

Media Agency of the Year 

Space

 

Media Advertiser of the Year 

Lieve Pattyn, Sales & Marketing Director bij EG


 

Media Saleshouse of the Year - 'Leaders'

RMB

 

Media Saleshouse of the Year - 'Challengers' 

Mediafield

  

Best Media Strategy  

Mindshare; Ikea, Everything deserves a second chance

  

Best Use of Data

Semetis & IPM Groupe; Serving accurate news using data scripts

 

Best Use of Performance Marketing

TUI Belgium; Media differentiation through data integration


Best Creative Media Use 

Maxus Belgium & SILK; Proximus, Heartbeat

  

Best Use of Native & Content 

Ogilvy.Social.Lab; NRJ, Mix for boobs

 

Best Use of 1 Medium

Clear Channel; Volvo, Blind Spot

 

Innovation & Development of the Year 

RMB, bpost & Space. Combo addressable tv + paper mail

 

Best Long Term Media Strategy

Wavemaker; Mondelez, Cote d’Or

 

Media Research of the Year 

GroupM Belgium. [m]Otions, pocket neuroscience lab

 

Media Brand of the Year 

De Tijd

 

Media Sustainability Award

Maxus Belgium; Carbon Neutral Mediaplanning

 

Advertising Brand of the Year

Burger Brands; Havas Media

 

Media Personality of the Year 

Teams of IP Belgium

 

Special Award of the jury

For excellent Use of Gaming: Space & Spacefwd: Alcon Systane, #EyePerformance