RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

28.04.2023

IHECS-studenten bij RMB

IHECS-studenten kregen bij RMB een overzicht van de diverse regiefuncties

IHECS-studenten bij RMB

Eind maart had RMB het genoegen een vijftiental studenten van het IHECS in zijn kantoren te mogen verwelkomen. Tijdens dit bezoek kregen de communicatieprofessionals in spe meer uitleg over de rol van de regie in het reclame-ecosysteem en konden ze kennis maken met de verschillende regiefuncties en -beroepen. RMB maakte van de gelegenheid gebruik om ook zijn visie rond innovatie, exploratie en duurzaamheid te delen. Interessante thema's voor jongeren die zich aan het begin van hun loopbaan staan in een bruisende communicatiesector. 

 

Het was op aanvraag van het IHECS (Institut des Hautes Etudes des Communications Sociales) en van Sophie Pochet, Chief Academic Officer in de afdeling ‘Publicité & Communication Commerciale’ dat RMB op 31 maart een veertiental studenten uit het derde bachelorjaar te gast kreeg.

 

 

Als toekomstige werkgever of partner van deze jongeren die binnenkort hun stap naar de arbeidsmarkt zetten, onthaalde RMB dit initiatief met veel belangstelling en enthousiasme. Onze HR- en Communicatieafdelingen hebben dit bezoek samen voorbereid en in goede banen geleid. Virginie Cavadini, ‘Campaign Expert’ in het Trading & Revenue-team en zelf pas afgestudeerd aan het IHECS, beantwoordde de vragen die ze zich als studente ook stelde.

 

Tijdens deze openhartige en interactieve ontmoeting lichtte RMB de rol van een regie in ons reclame-ecosysteem toe. Een rol die niet altijd bekend, maar wel volop in ontwikkeling is. RMB stelde ook de merken in regie voor en vertelde meer over zijn multi-touchpoint-aanpak door samen te werken met externe partners. De IHECS-studenten kregen ook een ruim overzicht van de ’skills’ die gezocht worden in ons vak en van de mogelijke functies voor toekomstige kandidaten bij de start van hun carrière.

 

De presentatie van RMB's positionering die focust op innovatie, exploratie en duurzaamheid was één van de hoogtepunten tijdens het gesprek met de studenten. De communicatiewereld is immers volop aan het veranderen en de toekomstige afstudeerders zullen deze verandering binnenkort nog aanwakkeren. Het ligt dan ook voor de hand dat onze ambities - zoals voortdurend nieuwe reclame- en/of technologische oplossingen ontwikkelen, de synergie tussen de media versterken of nieuwe kanalen creëren, en de transitie naar een verantwoorde reclame bevorderen - de toekomstige spelers in het regievak sterk aanspreken.

 

RMB gaat er prat op geselecteerd te zijn door het IHECS en zijn studenten voor een informatief overzicht van de functies in een reclameregie. Een mooi initiatief dat beantwoordt aan de wens van onze regie om deel uit te maken van alles wat de toekomst van de media- en reclamesector aangaat. RMB, move ahead.