RMB lanceert Blue Pitch Day
Adverteerders en content creators slaan de handen ineen voor meer duurzaamheid
De Blue Pitch Day is een vernieuwend initiatief in de reclamesector. Het doel van RMB is eenvoudig: de bedenkers van de interessantste contentprojecten samenbrengen om het discours en gedrag rond duurzaamheid positief te laten evolueren. En dit in samenwerking met de adverteerders die zich bewust zijn van hun rol in en impact op de samenleving.
Aan de ene kant zijn er content creators die soms moeite hebben om hun projecten te financieren, en aan de andere kant zijn er adverteerders die soms sterk betrokken zijn bij de duurzaamheidstransitie maar vaak niet kunnen communiceren omdat ze al snel worden beschuldigd van greenwashing. En in het midden staat RMB, de regie die erkend wordt voor zijn expertise in het professioneel en performant toepassen van de magische formule: content creation + keuze van de beste mediakanalen + integratie van de adverteerders in deze content.
De projectoproep die eind juni werd gelanceerd, sluit eind juli af. Enkele innovatieve projecten voor televisie, video en audio trokken al de aandacht van RMB. In de loop van augustus ontvangen de adverteerders een uitnodiging om deel te nemen aan de Blue Pitch Day van 29 september. De kandidaten stelen dan hun contentprojecten voor aan een groep van (op basis van woord en beeld) zorgvuldig uitgekozen adverteerders. Tijdens voltallige vergaderingen en individuele ontmoetingen in het bijzijn van RMB, moeten de gesprekken tussen content creators en adverteerders het mogelijk maken om enkele pareltjes te ontdekken die qua duurzaamheidstransitie in de komende maanden heel wat buzz zullen creëren.
Bent u als content creator of adverteerder geïnteresseerd? Aarzel niet om contact op te nemen met :
- Valérie Janssens v.janssens@rmb.be
- Nicolas Honorez n.honorez@rmb.be