RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

17.01.2024

Laten we onze expertise delen!

RMB's MarCom-team deelt analyses & insights onder het label 'Think Ahead'

Laten we onze expertise delen!

De MarCom-afdeling van RMB staat al lang bekend om zijn knowhow in het exploiteren van studies, bereikcijfers en data. Om de learnings van ons onderzoek op regelmatige basis te delen, gaat niets boven het inlassen van een speciale rubriek in onze newsletters. Vindt u, net als wij, dat ook cijfers en metrics bronnen van inspiratie en exploratie zijn? Mis dan zeker onze rubriek 'Think Ahead' niet. Op het menu van deze eerste editie: het incrementele bereik van digitaal naast lineair, voor video en audio!

 

Get inspired by our figures, explore our metrics!

 

Of het nu gaat om eigen studies, de exploitatie van CIM-studies of externe studies, de analyse van data, bereikcijfers of consumentengedrag… de MarCom-afdeling van RMB heeft op de Belgische reclamemarkt altijd al bijgedragen aan een betere marketingkennis van de media en de doelgroepen die deze media consumeren.

  

RMB sleepte in de categorie 'Media Research of the Year' op de AMMA Awards dan ook al meermaals een Gold of Silver in de wacht.

  

De afgelopen maanden heeft onze regie de resultaten van haar onderzoek en analyses echter minder regelmatig gedeeld. En omdat de start van een nieuw jaar ook het moment van goede voornemens, neemt RMB's MarCom-afdeling vanaf deze maand terug haar vroegere gewoontes aan, namelijk insights en learnings communiceren die het marketingdenken kunnen verrijken en de verschillende spelers van ons reclame-ecosysteem kunnen inspireren.

  

Met dit doel voor ogen nodigen we u dan ook uit om de nieuwe rubriek 'Think Ahead' in onze maandelijkse newsletter te ontdekken.

  

Linear or Digital ? And why not both together ?

   

 

 

Het eerste onderwerp dat RMB MarCom via 'Think Ahead' aan bod laat komen, focust op wat de video- en audiomedia kunnen halen uit een combinatie van hun lineaire en digitale consumptie.

  

Het is bekend dat de BVOD-consumenten niet helemaal dezelfde zijn als de lineaire tv-kijkers. We gaan ervan uit dat dit ook zo is voor OLA (online audio) en lineaire radio. Maar weet u precies welke profielverschillen er zijn tussen de twee vormen van hetzelfde medium? En kunt u, gezien deze verschillen, exact de toename in dekking berekenen (i.e. de incremental reach) die verkregen wordt door het substantiële 'digitaal' toe te voegen aan het krachtige 'lineair'?  

  

Een duidelijk, beknopt en overzichtelijk antwoord op deze vragen vindt u op de twee 'one pagers' (buttons) hierboven.

  

De cijfers komen uit de Establishment Survey 2023 van het CIM en zijn gebaseerd op een blootstelling van de individuen aan de verschillende media, gedurende minimaal een week.

 

Meer details over de analyse? Aarzel niet contact op te nemen met de MarCom-afdeling van RMB via marketing@rmb.be

 

Wilt u de doeltreffende combinatie van lineair met digitaal inschakelen voor uw communicatie? Bel uw gebruikelijke contactpersoon of mail naar sales@rmb.be. Verschillende van onze commerciële formules bieden u dé oplossing!