RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

16.05.2024

RMB partner van YMCE

De YMCE ‘Strategy Edition’ 2024 werd gehost door RMB in de Rolinruimte

RMB partner van YMCE

Na een eerste partnership vorig jaar, werkte RMB opnieuw actief samen met de UMA om de ‘Strategy Edition’ van de YMCE competitie te organiseren. Als sponsor had onze regie het genoegen om op 23 april de kandidatenteams en YMCE-jury in haar kantoren in Etterbeek te verwelkomen. Op 15 mei nam RMB ook deel aan de prijsuitreiking tijdens de UMA Get Together.

 

De YMCE award (Young Media & Channel Expert award), die door de 360° Academy in samenwerking met de UMA wordt georganiseerd, verloopt in twee fasen of edities: de eerste wedstrijd - die dit jaar plaatsvond op 23 april - staat in het teken van de 'mediastrategie' en de tweede - die gepland is in het tweede deel van het jaar - focust op 'data driven' (digitalestrategie).

 

De ‘Strategy Edition’ die op 23 april door RMB werd gehost heeft, is een eendaagse competitie voor jonge mediaplanning-professionals die graag de award van beste ‘Young Media & Channel Expert’ willen winnen. De jonge kandidaten moeten - telkens als duo - een zo inventief en innovatief mogelijke multimediastrategie uitwerken, op basis van een reële briefing van een adverteerder. Vervolgens moeten ze hun voorstel verdedigen voor een jury die bestaat uit adverteerders, professionals van UMA-bureaus en vertegenwoordigers van YMCE-partners.

 

 

Dit jaar moesten de deelnemers in onze kantoren aan de Louis Schmidlaan in Etterbeek een strategische aanbeveling uitwerken om de zichtbaarheid van de Engie Smart App bij bepaalde belangrijke kantensegmenten te vergroten. Charlotte de Mahieu, (Head of Customer Success) en Claudia Poireau (Account Manager) hadden het genoegen om in de jury te zetelen.

 

Op 23 april nomineerde de jury, voorgezeten door Gaetano Palermo (Head of Brand Advertising & Media van Engie), de drie teams die het best aan de opdracht voldeden: Jessica De Jaegere (Space) en Alexis Grégoire (Wavemaker), Coline Ledroit (Havas Media) en Alessa Van Cottem (Mindshare), en Lise Frand (Space) en Jens Carlier (Mindshare).

 

Op 15 mei werden de winnaars bekendgemaakt tijdens de UMA Get Together in Dolce La Hulpe. Een dikke proficiat aan Coline Ledroit (Havas Media) en Alessa Van Cottem (Mindshare) !

 

Onze regie, die graag jong talent wil aanmoedigen, is blij dat ze briljante kandidaten kon ontmoeten die zich stuk voor stuk hebben onderscheiden door de interessante benadering van het vak.