RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

10.09.2024

Content in de spotlights

Op 17/09 lanceerden NRJ en Slice samen de allereerste ‘NRJ Creators Night’

Content in de spotlights

Radiozender NRJ en Slice, het content agency verbonden aan RMB, sloegen de handen ineen om op 17 september 2024 de eerste editie van ‘NRJ Creators Night’ te lanceren. Het werd een flamboyante avond, waarop de beste Franstalige content creators bekroond werden in verschillende categorieën. Dit is de eerste keer dat een dergelijk evenement Belgisch talent in kijker zet, dat hele gemeenschappen inspireert.

 

 

 

NRJ Belgique was altijd al geïnteresseerd in de trends en ontwikkelingen die de 'geconnecteerde' generaties stimuleren. Vandaar het idee om een avond te wijden aan de beste Belgische content creators die jonge (en minder jonge) volwassenen kunnen inspireren en beïnvloeden.

 

En wie beter dan Slice, het content agency verbonden aan RMB, om de radiopartner van onze regie te begeleiden en adviseren bij het organiseren van dit ongeziene evenement? Dankzij zijn kennis van de sector en zijn spelers en zijn sterke fieldervaring, viel Slice de eer te beurt om mee te werken aan deze exclusieve avond die de meest creatieve talenten van de Belgische digitale scene in de bloemetjes zette.

 

Simone Mitoko, Slice Coordinator: "We zijn blij dat we konden samenwerken met NRJ voor de allereerste editie van de NRJ Creators Night. Dit evenement lauwert de innovatie, de passie en het talent van de Belgische content creators, die elke dag opnieuw het digitale landschap veranderen. Bij Slice geloven we sterk in het ondersteunen en onder de aandacht brengen van de stemmen die hele gemeenschappen inspireren en beïnvloeden. Het doet ons plezier dat deze creators erkend worden voor hun creativiteit en buitengewone inzet". 

 

 

Een stem voor de favoriete creators

Van eind augustus tot en met 11 september kreeg het publiek de kans om op nrj.be te stemmen voor zijn favoriete influencers in negen verschillende categorieën, van lifestyle en muziek tot humor en innovatie. Naast deze categorieën voor Franstalige creators, waren er nog twee andere onderdelen: een voor de beste Nederlandstalige creator, en een tweede voor de beste internationale creator.

De genomineerde talenten werden geselecteerd omdat ze erin slaagden hun stempel op 2024 te drukken, dit dankzij hun creativiteit, toewijding en vaardigheid om een community tot stand te brengen, ongeacht of dat nu op Instagram, TikTok, YouTube of andere platformen gebeurde.

 

De publieksstemming telde mee voor 50% van de einduitslag. Daarnaast kwam er ook nog een jury van erkende experts in de digitale sector samen, om de stemming van het publiek aan te vullen, te beraadslagen en de winnaars aan te duiden.

 

 

Een unieke 'awards ceremony' in de Spirito

 

Op 17 september werden de grote winnaars bekendgemaakt tijdens een prijsuitreikingsceremonie in de prestigieuze setting van de cultclub Spirito in Brussel.

 

Deze iconische locatie, bekend om zijn unieke sfeer, was het toneel van een emotievolle avond met vooraanstaande gasten en uiteraard de spannende onthulling van de winnaars.

 

  • Content creator 2024: SilentJill
  • Content creator - food 2024: Whoogys
  • Content creator - lifestyle 2024: SilentJill
  • Content creator - sport 2024: Soufiane Haloui
  • Content creator - beauty 2024: Audrey Hedo
  • Content creator - sustainability 2024: Adrien Devyver
  • Content creator - entertainment 2024: Nico en vrai
  • Streamer of the year 2024: Lemedtv
  • Beste belofte 2024: Livraison de mots
  • Nederlandstalige content creator 2024: Average Rob
  • Internationale content creator 2024: Lena Mahfouf

 

 

*****

 

NRJ en RMB bedanken Orange, Basic-Fit en WONDR care, officiële partners, voor het ondersteunen van de NRJ Creators Night