24-02-2020

ATV palmt de reclamemarkt in !

Met trots en animo opende RMB - dankzij het akkoord dat de regie in december tekende met Proximus - de deur naar addressable tv-advertising in het zuiden van het land. Het duurde niet lang voor de adverteerders deze nieuwe mogelijkheid hebben uitgetest; sinds januari toonden al een tiental van hen interesse voor 'gerichte' reclamecampagnes.

Addressable tv advertising laat een frisse wind waaien in ons reclame-ecosysteem dat hongert naar innovatie. Door in december 2019 een akkoord te hebben getekend met Proximus, positioneert RMB zich in het zuiden van het land als een baanbreker op dit gebied.

Het Proximus-platform biedt de mogelijkheid om gerichte tv-reclamecampagnes uit te zenden volgens het profiel en de interesses van de kijkers/consumenten. Adverteerders begrepen al snel welke perspectieven deze nieuwe technologie biedt en hun aanvragen lieten niet op zich wachten.

Als baanbrekende Franstalige regie die profiteert van haar voorsprong, heeft RMB sinds het begin van dit jaar al heel wat campagnes gepland. De offerteaanvragen voor de komende maanden blijven binnenkomen!

Aurélie Clément, Trading & Revenue Director, licht toe: "We hebben intern een afdeling ATV gecreëerd die als taak heeft de briefing van de klanten te challengen om hen de doelgroep voor te stellen die het best beantwoordt aan hun communicatiedoelstellingen. Deze afdeling staat ook in voor de booking, follow-up en reporting van de campagnes. Ondanks de nieuwheid, en soms complexiteit, van de platformen waarover we beschikken, zijn we blij met de resultaten. De campagnes bereiken perfect hun doelgroep, binnen de gestelde termijn".

Momenteel komen de aanvragen voor gepersonaliseerde campagnes van twee adverteerdersprofielen:

• Adverteerders die al actief zijn op tv. Voor sommige van hun merken willen deze adverteerders meer gerichte en meer 'call-to-action' campagnes testen.

• Nieuwe adverteerders die nog niet actief zijn op tv. Deze adverteerders beschikken dikwijls niet over het budget om te communiceren via klassieke nationale of regionale mediacampagnes. Ze profiteren van de voordelige kost van addressable tv-advertising om een tv-campagne te voeren en zo de voordelen van de kracht van tv en digital te cumuleren.

ATV oogst al flink wat succes. En dit is nog maar het begin!

Meer info over ‘ATV’ ? Aarzel niet contact op te nemen met Aurélie Clément, Trading & Revenue Director (a.clement@rmb.be) of Grégory Vandenschrick, Sales Director (g.vandenschrick@mb.be).