RTBF & RMB's dapperheid
RTBF en RMB leveren een technisch en commercieel hoogstandje voor EURO 2020
Adverteerders kunnen aanwezig zijn in het hart van de Euro 2020-competitie, in een digitaal universum!
Door Ad Replacement mogelijk te maken in de livestream van Auvio, bieden RMB en RTBF - met de steun van verschillende technologische partners - adverteerders de kans om hun videospots uit te zenden tijdens de EURO 2020-wedstrijden, die live te volgen zijn op Auvio. Concreet betekent dit dat de reclameblokken op lineaire tv vervangen worden door een digitaal reclameblok op Auvio. De kwaliteit van de visuele ervaring voor de kijker blijft uiteraard behouden. Een totaal nieuw technologisch hoogstandje dat de adverteerders uiteraard ten goede komt.
De consumptie van livecontent op Auvio zit in de lift. De opkomst van deze nieuwe manier van kijken creëert nieuwe kansen voor adverteerders die hun publiek graag willen bereiken in een digitale omgeving. RMB en RTBF vonden het dan ook belangrijk om Ad Replacement aan te bieden voor de lineaire tv-reclameblokken die gewoonlijk als zodanig worden uitgezonden op de livestream van Auvio, en ze te vervangen door reclameblokken die specifiek bestemd zijn voor het digitale platform.
Het idee is simpel maar de uitvoering ervan is een stuk ingewikkelder. Technisch gezien was het een hele uitdaging. Een marker invoegen in de lineaire livestream (Freecaster), de adserver oproepen (Smart Ad), de Auvioplayer (JW Player) lanceren, het speciale reclameblok invoegen en ook nog eens de exacte duur van het reclameblok in de lineaire livestream (Ad Insertion Platform) respecteren,… Kortom een heuse krachttoer die gedurende verschillende weken een goed gecoördineerde inzet van alle teams vergde.
RMB huldigt deze technologische innovatie commercieel in ter gelegenheid van EURO 2020. De regie stelde een exclusief Auvio Ad Replacement Live pack samen, zodat alle adverteerders die met hun spot in het hart van dit legendarische toernooi én in een digitaal universum willen aanwezig zijn, een jonger en geconnecteerd publiek kunnen bereiken!
Het aanbod kan op elk niveau en in alle sectoren op grote belangstelling rekenen. Adverteerders beseffen hoe interessant het is om hun merk te linken aan deze exclusieve, innovatieve context.
Valérie Janssens, Development Director RMB: "De technologische vooruitgang is een inspiratiebron voor het hele ecosysteem. Hierdoor kunnen we niet enkel de beleving van media- en reclameconsumptie perfectioneren, maar ook een merk, een mediacontext en een publiek met elkaar in contact brengen in een heel nieuwe wereld. Het nakomen van deze belofte in de Auvio Live-omgeving is het resultaat van een geweldige samenwerking met onze partners en een echt teamsucces."
De commerciële teams van RMB stellen zich uiteraard ter beschikking van adverteerders die - tijdens Euro 2020 of structureel - hun spot willen laten verschijnen in de reclameblokken van de livestreams op Auvio.
Meer info of een vraag? Neem gerust contact op met:
- Valérie Janssens, Development Director bij RMB: v.janssens@rmb.be
- Gregory Vandenschrick, Sales Director bij RMB: g.vandenschrick@rmb.be