Persberichten

15-12-2022

'Moment of the Day'

Een primeur in België - RMB, Var en Clear Channel slaan de handen ineen voor een nationale en creatieve multimediacampagne rond de mooiste momenten van het WK. Een nooit eerder geziene actie die de voorbijgangers massaal bereikt en Proximus, de exclusieve sponsor van het project, buitengewone zichtbaarheid biedt!

 

De Belgen zijn niet meer in de running, maar het WK voetbal leeft volop verder op een maximaal aantal voor het publiek toegankelijke outdoorschermen, dankzij de nationale actie die door Proximus wordt gesponsord en tot stand kwam door een ongekende samenwerking tussen de RTBF, de VRT, RMB, Var en Clear Channel. Al sinds de start van het WK slaan deze Belgische partners de handen ineen om het publiek een unieke beleving te bieden, met de mooiste sportieve momenten van het toernooi: 'MOMENT OF THE DAY'

 

Uitgebreide media coverage

 

Gedurende de hele campagne hebben de RTBF en de VRT het concept via tv, radio en digital gepromoot op hun eigen media. Het Belgische publiek (her)ontdekt de hoogtepunten van de wedstrijd van de voorgaande dag op de digitale schermen van Clear Channel op straat en in stations overal in het land. Een aanbod van straffe beelden, gemaakt door de RTBF en de VRT, en gesponsord door Proximus die, als exclusieve partner van het project, exclusieve aanwezigheid geniet aan het begin en het einde van de beelden die op de schermen verschijnen.

 

Initiatiefnemer RMB, die het project al voor Euro 2021 lanceerde, is de centrale regie wat betreft productiemateriaal en redactionele workflow bij de betrokken campagnepartijen.

 

Proximus en “Belgian Heartbeat”

 

Tijdens de wedstrijden van het Belgische elftal kon Proximus via zijn app 'The Belgian Heartbeat' vaststellen op welke speelmomenten het hart van de supporters het snelst ging slaan. Zo kon het publiek na elke match van de Duivels op de digitale outdoorschermen ontdekken hoe de supporters de wedstrijden thuis beleefden, en wel dankzij betrouwbare data die via een smartwatch gekoppeld aan een smartphone werden gedeeld.

 

De RTBF die geïnteresseerd was in het concept voor redactionele doeleinden, benutte de data in overleg met Proximus om de resultaten 20 minuten na elke match te ontvangen. De grafiek die de statistieken samenvat werd uitgelicht in het programma 'Le Débrief' van Benjamin Deceuninck en zijn team.

 

Ongekende nationale uitrol

 

De campagne loopt nog tot 19 december, de dag na de WK-finale. Een primeur voor de drie regies om een gelijkaardig concept met content synergie op alle media te combineren.

 

RMB move ahead

 

RMB (Régie Média Belge) commercialiseert de reclameruimte van tv- en radiozenders en digitale media van de merken die ze in portefeuille heeft. Om in te spelen op de veranderende wereld, breekt RMB met het traditionele reclameregiemodel door over de grenzen van de media in portefeuille te kijken en meer ruimte te creëren voor openheid, uitwisseling, totaal nieuwe allianties en verantwoordelijke communicatie.

 

Nog vragen? Aarzel niet om contact op te nemen met:

  • Emmanuel Pragana, Content & Creativity manager bij RMB / Flash : e.pragana@rmb.be