Persberichten

21-12-2023

RMB groepeert divisies in 2024

Om vlotter waarde te kunnen creëren voor het hele reclame-ecosysteem, besloot RMB zijn media-, data- en technologie-afdelingen onder één directie samen te brengen. De regie vertrouwde deze uitdaging toe aan haar development director Valérie Janssens. Zij zal nu het dagelijkse beheer en de strategische ontwikkeling van RMB's media-, data- en technologisch kapitaal groeperen in één entiteit, en dit in perfecte samenhang met de pijlers van RMB's positionering, namelijk innovatie, exploratie en verantwoordelijkheid.

 

In een reclamewereld waar de digitalisering zich alsmaar sneller ontwikkelt en de integratie van data en technologie in alle bedrijfsprocessen steeds duidelijker wordt, neemt RMB eens te meer een innovatief standpunt in. De regie is immers van mening dat waardecreatie voor haar klanten ontstaat door een optimale alchemie tussen de mogelijkheden die de media in portefeuille bieden, de hefboomwerking van de data, en de ontwikkelingsperspectieven van de technologie. Door deze zaken binnen dezelfde afdeling te behandelen, wordt het mogelijk om de silo-benaderingen stop te zetten en interacties te bevorderen tussen de strategische pijlers die leiden tot de ontwikkeling van effectieve marketingoplossingen voor adverteerders.

 

Valérie Janssens heeft ruim twintig jaar ervaring in de mediasector, waarvan 13 jaar bij RMB, waar ze tal van technologische innovaties, het digitale transformatieproces van en de duurzaamheidsstrategie van RMB in goede banen leidde. In januari 2024 gaat ze aan de slag om een fusie tot stand te brengen tussen het IT-team dat tot voor kort geleid werd door Alain Leroy, het Data-team tijdelijk onder leiding van Massimo Papa en de Development-afdeling die al onder haar leiding stond.

 

Yves Gérard: Ik ben blij dat Valérie de uitdaging wil aangaan om getalenteerde teams samen te brengen en ze te stimuleren met haar energie. Als spil van RMB's duurzaamheidspositionering zal ze deze visie op de toekomst zeker verder ontwikkelen, resoluut gericht op het creëren van waarde voor onze klanten mét respect voor ons ecosysteem.