Podcast, nieuw eldorado?
De in de VS gelanceerde en rond 2010 naar Europa overgewaaide podcast maakt op dit ogenblik volwaardig deel uit van het Belgische audiolandschap. Om u een idee te geven: België telt zo'n 442.000 luisteraars, vooral jongeren en actieve individuen. 70% van hen luistert op smartphone… overal en voortdurend.
Hoe wordt dit format geconsumeerd? Welke content oogst succes? Welke mogelijkheden biedt de podcast aan merken?
Vincent Binon, Project Development Manager bij RMB, onthult de voornaamste kenmerken van deze audioconsumptievorm, die erg populair is bij consumenten en adverteerders!
Onze experts nemen bestaande cijfers en studies onder de loep om gebruikersprofielen, podcastplatforms en populaire contentsoorten te analyseren. Maar hoe zit het met reclame in de podcastwereld? Een goed idee? Een onvermijdelijk risico? Vincent licht de essentie van het onderwerp toe met concrete voorbeelden en interessante cijfers die de troeven van podcasting voor reclame aantonen.
Spoiler alert: het besluit is veelbelovend!
Voor wie nóg meer wil weten is er ook deze speciale one pager.