Sustainability

Prijzen voor Funds For Good

Prijzen voor Funds For Good

De duurzaamheidsstrategie van RMB houdt in dat de regie concrete acties voorstelt, om de verschillende spelers in het reclame-ecosysteem te helpen bij hun maatschappelijk verantwoorde aanpak. Maar ze houdt ook in dat de organisaties en bedrijven die zich voor duurzaamheid inzetten, aan bekendheid winnen. Daarom besloot onze regie, in samenwerking met Upcut en MyAds, een prijs in de vorm van een mediacampagne uit te reiken aan twee van de winnaars van de 'Entrepreneurs Awards' by Funds For Good

Met zijn twee activiteiten ‘IMPACT’ en ‘INVEST’ is FUNDS FOR GOOD SA een bedrijf dat gespecialiseerd is in de begeleiding en financiering van veelbelovende ondernemersprojecten waarvoor vaak geen middelen beschikbaar zijn.

 

De link met RMB? De duurzaamheidstransitie! Dat is het streefdoel van zowel onze regie als van de verantwoordelijken van Funds For Good die toelichten: “In beide van onze activiteiten zijn we ervan overtuigd dat ondernemingen de drijvende krachten moeten zijn achter de veranderingen die we nodig hebben. Grote bedrijven via hun governance en hun beleid inzake sociale verantwoordelijkheid, maar ook en vooral kleine bedrijven die radicaal vernieuwende modellen zullen bieden om onze sociale en milieuproblemen op te lossen.”

 

Dit jaar viert FUNDS FOR GOOD IMPACT, de non-profitafdeling van FUNDS FOR GOOD, zijn 10-jarig bestaan. Daarom organiseerde de vzw op 11 oktober 2023 The Entrepreneurs Awards, een prijsuitreikingsceremonie voor ondernemers. Uit de ruim 1000 ondersteunde projecten selecteerde een onafhankelijke jury er 20 in vijf categorieën. Valérie Janssens, Development Director bij RMB viel de eer te beurt om de mediaprijs uit te reiken aan twee van hen.

 

Samen met RMB's nieuwe partner Upcut, overhandigde onze regie aan de start-up ‘A Smart World’, winnaar in de categorie ‘Impact Generators’, een interessante prijs in de vorm van een productie van video- en displaymateriaal, en verspreiding van een digitale campagne op rtbf.be.

  

  

 

In augustus ging RMB een partnerschap aan met Upcut, het eerste Snack Content Video agency in België (zie artikel ‘Reclame voor duurzame start-up'). Bezield door dezelfde ambitie op het vlak van maatschappelijk verantwoord ondernemen, ontwikkelden RMB en Upcut dus samen een product voor duurzame start-ups: een professionele, kwaliteitsvolle videospot én een campagne op de digitale media van de RTBF. Dit product, ‘Blue Upstarter’ genoemd, bestaat uit twee verschillende packs (enkel een videocampagne of een combicampagne video + display).

 

Tijdens de Funds for Good 'Entrepreneurs Awards' hadden RMB en Upcut samen het genoegen om de meest complete versie van deze twee packs te kunnen schenken aan de jonge onderneming ‘A Smart World’.

 

‘A Smart World’ verzamelt ongebruikte smartphones van particulieren en bedrijven, refurbisht ze dankzij een volledig lokale waardeketen en brengt ze weer op de markt. Deze aanpak, namelijk elk toestel een tweede leven geven, creëert banen in België, garandeert de traceerbaarheid en bestrijdt de digitale kloof.

 

In de categorie ‘Sustainable Food’ reikte RMB een prijs uit aan Linked Farm, een coöperatie die gezonde, eerlijke en duurzame voeding uit de korte keten beschikbaar maakt. De prijs bestaat uit een videocampagne op Belgische premium mediasites die toegankelijk zijn via het dataplatform MyAds, een tool aangeboden door RMB om digitale campagnes te creëren.

  

Via deze prijsuitreiking gaan RMB en partners Upcut & MyAds er prat op initiatieven te ondersteunen die een positief effect hebben op onze samenleving.  

  

Ook Funds for Good stelde het partnership met onze regie erg op prijs. Patrick Somerhausen, Managing Partner bij Funds For Good: "We zijn zeer blij met de steun die we van RMB kregen om het 10-jarig bestaan van Funds For Good Impact te vieren, samen met moedige, gepassioneerde en toegewijde ondernemers. RMB en zijn partners zorgden ervoor dat twee opmerkelijke projecten gebruik kunnen maken van een zichtbaarheidscampagne, op een moment dat ze daar grote nood aan hebben. Dit toont aan hoe we, door samen te werken, meer kunnen bereiken en zinvolle projecten kunnen steunen die maatschappelijke problemen aanpakken, zoals - in dit geval - het hergebruiken van digitale toestellen en hulp voor de landbouwtransitie".

   

Interesse in een ‘Blue Upstarter’- of ‘MyAds’-aanbod van RMB? Mail dan naar sales@rmb.be.