Sustainability

Blue Pitch Day is gelanceerd!

Blue Pitch Day is gelanceerd!

Als onderdeel van RMB's op duurzaamheid gerichte ontwikkelingsstrategie, organiseerde de regie dit jaar een eerste ‘Blue Pitch Day’. Met dit project wil RMB creators van content met een positief effect op de maatschappij en adverteerders die zich willen inzetten voor de duurzaamheidstransitie samenbrengen. Een ietwat gek idee vindt u? Eerder een zeer inspirerend initiatief, zo blijkt uit de positieve reacties van alle deelnemers die op 29 september de eerste sessie openden!

 

De Blue Pitch Day is één van de initiatieven die RMB opnam in zijn sustainabilityplan. Het idee achter dit project is om pitchdagen te organiseren voor content creators die projecten willen voorstellen met een positieve impact in verband met de Sustainable Development Goals van de VN. Vervolgens is het de bedoeling om uit hun voorstellen ideeën te selecteren die het best inspelen op de belangen van adverteerders die op een positieve manier willen bijdragen tot de duurzaamheidstransitie door contentprojecten te financieren.

  

RMB die erkend wordt voor zijn expertise in het professioneel toepassen (onder andere via de FLASH & SLICE-teams) van de magische formule: content creation + keuze van de beste mediakanalen + integratie van de adverteerders in deze content, wil de rol opnemen van aanjager of booster door de content creators te helpen hun ideeën te realiseren et door adverteerders de mogelijkheid te bieden zich te associëren met relevante duurzaamheidsprojecten.  

  

   

Op 29 september vond de eerste Blue Pitch Day plaats bij RMB. De kandidaat-producers die in de zomer reageerden op een projectoproep, stelden hun ontwerp in woord en beeld voor aan een groep adverteerders die waren ingegaan op de Blue Pitch Day-uitnodiging. En de ontmoeting tussen de content creators en de adverteerders leverde, zoals verwacht, enkele pareltjes op.

 

In totaal werden acht projecten voorgesteld aan de adverteerders die RMB met plezier verwelkomde: BNP Paribas Fortis, Carrefour, Engie, l’ONE, Proximus, Recupel en VISITWallonia.

  

Over de projecten:

Deze eerste Blue Pitch Day was beslist een groot succes. Net zoals BNP Paribas Fortis in zijn reactie hieronder aangeeft, onderstreepte elke aanwezige adverteerder de originaliteit en het belang van het initiatief.

"Dank u, werkelijk zeer inspirerend en iets totaal anders dan wat we gewoon zijn te krijgen als sponsoringvoorstel. Ik ben ervan overtuigd dat dit zijn vruchten zal afwerpen, met mooie win- win-win-resultaten".

 

Voor vijf van de acht gepresenteerde projecten was er grote belangstelling, met name van BNP Paribas Fortis, Carrefour en Proximus. RMB gaat nu aan de slag zodat deze projecten zowel aan de kant van de producers als die van de adverteerders concreet vorm aannemen.

 

Valérie Janssens, Development Director bij RMB: "De Blue Pitch Day was een weddenschap. Namelijk dat de adverteerders die op zoek zijn naar betekenis en inspiratie om hun inzet voor duurzaamheid te tonen, enthousiast zouden zijn voor de projecten van content creators die graag nieuwe verhaallijnen willen ontwikkelen. Dit is nu niet langer een weddenschap maar wel een realiteit. We hebben de belangstelling van onze klanten gewekt… Nu zullen we ervoor zorgen dat het ontwerp werkelijkheid wordt".

  

 

Voortbouwend op het succes van deze eerste Blue Pitch Day denkt RMB al aan een tweede editie in 2024. Verschillende adverteerders die op 29 september van de partij waren, gaven al te kennen dat ze graag weer wilden uitgenodigd worden…

  

Adverteerders die de Blue Pitch Day van 29 september niet konden bijwonen, en interesse hebben in een of ander contentproject, kunnen altijd contact opnemen met het Development-team van RMB: