Blue Upstarter / D-CARBONIZE

Blue Upstarter / D-CARBONIZE

RMB ging onlangs een partnerschap aan met Upcut, het eerste Snack Content Video Agency in België, om samen een product aan te bieden waarmee duurzame start-ups tegen een betaalbare prijs zowel over een videospot van professionele kwaliteit als een campagne op de digitale media van de RTBF kunnen beschikken. Met een actie die in oktober van start ging, is D-CARBONIZE het allereerste bedrijf dat van dit 'Blue Upstarter'-aanbod gebruikmaakte.  

   

D-CARBONIZE is een Belgische cleantech start-up met duurzaamheid als kernwaarde. Zijn missie: organisaties en bedrijven helpen hun CO2-voetafdruk te verkleinen, dankzij zijn 'carbon management en reduction'-tool en consulting services.

  

Het D-CARBONIZE-team is multicultureel, bestaat uit experts en is verenigd rond duurzaamheidswaarden die het hoog in het vaandel draagt. De start-up is actief sinds medio 2021 en stelt bedrijven in staat de uitdaging aan te gaan om het klimaat te beschermen én tegelijk rendabel te blijven.  

  

D-CARBONIZE is ook een zeer dynamisch climate tech-bedrijf dat sneller wil ontwikkelen en steeds meer bedrijven hun koolstofvoetafdruk te meten en hun uitstoot te verminderen. Het ‘Blue Upstarter’-aanbod van de RMB/Upcut was dus een mooie kans voor de start-up om zich beter bekend te maken op de markt.

 

*****

  

Grégoire Talbot, CEO en co-founder van D-CARBONIZE: "De missie van D-CARBONIZE is om via onze SaaS-tool de koolstofvoetafdruk van de bedrijven te verkleinen. Door de professionele en effectieve aanpak van RMB is onze impact in België flink toegenomen. Dankzij een goed opgebouwde boodschap slaagden we erin veel meer online bezoeken te genereren."  

     

     

Nog even meegeven dat de duurzaamheidsstrategie van RMB inhoudt dat de regie concrete acties voorstelt, om de verschillende spelers van het reclame-ecosysteem te helpen met het hun maatschappelijk verantwoorde aanpak.

  

RMB wil ervoor zorgen dat reclame toegankelijk is voor alle spelers die bijdragen tot de duurzaamheidstransitie. De regie nam dan ook contact op met Upcut, een jong Belgisch bedrijf dat doeltreffende video's maakt, afgestemd op de web- en social mediatrends, om samen een uniek aanbod te introduceren: de creatie van reclamespots én digitale mediaruimte tegen betaalbare condities, speciaal voor start-ups die actief zijn op het gebied van duurzaamheid. Lees ook het artikel 'Reclame voor duurzame start-ups'

  

Zo kwam in augustus het product ‘Blue Upstarter’ tot stand. Het aanbod omvat twee verschillende packs (een campagne met enkel video of een campagne met video én display):

 

  • een voor 2000€, inclusief de productie van een videospot en 100.000 impressies op de in-read inventaris van rtbf.be
     
  • een ander voor 3000€, identiek aan het eerste pack, plus de productie van een IMU en 250.000 impressies op de display-inventaris van de RTBF.

  

Deze twee aanbiedingen zijn bestemd voor bedrijven die minder dan twee jaar geleden werden opgericht en waarvan de bedrijfsmissie verband houdt met de 17 Sustainable Development Goals (SDG's) van de Verenigde Naties.

  

Van de twee packs die aan duurzame start-ups worden aangeboden, koos D-CARBONIZE het meest complete pack om zijn diensten te promoten. De D-CARBONIZE-campagne liep aanvankelijk van 23/10 tot 29/10 en werd verlengd van 06/11 tot 13/11.

  

De grafische creaties (videospot + geanimeerde IMU) werden geproduceerd door Upcut terwijl RMB instond voor de planning en het meten van de video- en display-impressies op de RTBF-sites.

  

*****

 

Meer informatie over D-CARBONIZE vindt u hier : https://d-carbonize.eu

   

Interesse in een ‘Blue Starter’-aanbod? Aarzel niet contact op te nemen met de afdeling ‘Development’ van RMB: