RMB-lezing bij IHECS
Op 15 april organiseerde het Institut des Hautes Etudes de Communications Sociales (IHECS) een lezing rond nieuwe vormen van verantwoorde communicatie voor Master 1-studenten in Advertising. Gastspreker was Vincent Binon, Development Project Manager bij RMB.
Duurzaamheid is een onderwerp dat jongeren die in de media- en reclamesector willen gaan werken, zeer nauw aan het hart ligt. Uitwisselingen en challenges tussen de professionele wereld en deze steeds meer geëngageerde studenten worden door IHECS aangemoedigd.
Op 15 april organiseerde deze gerenommeerde school in de Brusselse Stoofstraat dan ook een conferentie rond het thema '45 seconds to change our world'. Het doel? Een overzicht creëren van de reclame-initiatieven die op onze markt bestaan om ecologisch verantwoorde spelers te promoten. IHECS nodigde RMB uit om deze uiteenzetting voor te bereiden en te presenteren.
Vincent Binon, Development Project Manager in het team dat wordt aangevoerd door Valérie Janssens (Media, Data and Tech Director), viel de eer te beurt om een lezing te geven aan de de Master 1-studenten in Advertising die gedreven zijn om de sector waar ze binnenkort aan de slag gaan, opnieuw uit te vinden.
Tijdens de lezing en de gesprekken kreeg Vincent de kans om de duurzaamheidspositionering van onze regie nogmaals toe te lichten en initiatieven te belichten zoals:
- Reclamefresco (Lees 'Duurzaamheidsreclame?' - Nieuws - RMB)
- Blue Screen (Lees '2e editie van Blue Screen' - Nieuws - RMB)
- Blue Upstarter (Lees 'RMB en Upcut werken samen' - Persberichten - RMB)
- Blue Speaker (Lees 'Nieuw sustainability-aanbod' - Nieuws - RMB)