RMB op HOME & PUBTOPIA

RMB op HOME & PUBTOPIA

Het aantal conferenties en beurzen rond duurzaamheid nemen gestaag toe in België. Zowel om bedrijven en consumenten bewust te maken, als om deze te begeleiden in hun duurzaamheidsaanpak. In het kader van de ontwikkeling van zijn 'sustainability'-strategie was RMB blij onlangs te hebben kunnen bijdragen aan twee van deze evenementen: PUBTOPIA in Mons/Bergen en H.O.M.E in Brussel.

 

PUBTOPIA: 16 en 17 mei 2024

 

Op 16 en 17 mei 2024 organiseerde de hogeschool HELHa (Haute Ecole Louvain en Hainaut) een nieuwe editie van PUBTOPIA in het Wallonia Conference Center Mons (WCCM). Dit evenement, een initiatief van de ‘Bachelor in Advertising'-afdeling van de school, heeft tot doel de schijnwerpers te richten op communicatie en creativiteit als ondersteuning in de duurzaamheidstransitie van bedrijven.

 

Tijdens deze twee dagen in het WCCM Mons/Bergen stonden zeer inspirerende lezingen, rondetafelgesprekken en tentoonstellingen op het programma. Valérie Janssens (Media, Data & Tech Director) en Marc Cheyns (Account Manager in de BU Sales) waren op 17 mei op PUBTOPIA aanwezig.

 

Op de tweede dag van PUBTOPIA vond onder andere een hackathon plaats, die georganiseerd werd door Kaya (Belgian Coalition of Ecopreneurs) en de studenten van de HELHa. Tijdens deze hackathon ontwikkelden studentengroepen op basis van een briefing, gegeven door een duurzame onderneming. Valérie Janssens viel de eer te beurt om te zetelen in de jury die het beste voorstel selecteerde.

 

De winnaars van de wedstrijd ontvingen van RMB ook een prijs in de vorm van een digitale campagne op de onlinemerken van de regie, inclusief de productie van de spot door het SLICE-team, de content unit van RMB.

 

H.O.M.E.: 25 en 26 mei 2024

 

Het H.O.M.E-avontuur maakte zijn debuut in het weekend van 25 en 26 mei 2024 in Tour & Taxis in Brussel.

 

Het volledig gratis evenement werd georganiseerd door vrijwilligers, met de steun van bedrijven of verenigingen die zich gratis inzetten. H.O.M.E, a.k.a. House of Mother Earth, wil het grote publiek sleutels, tools en advies aanreiken, zodat elke consument de milieu-uitdagingen kan aanpakken volgens zijn eigen gevoeligheid, behoeften en verlangens.

 

H.O.M.E bood zijn bezoekers een waaier aan activiteiten: animaties om verschillende thema's te ontdekken (impact van voedselproductie op de planeet, biodiversiteit, waterkringloop …), praktische workshops (plantaardige keuken, duurzame cosmetica, opruimen want less is more …), spirituele en inzichtservaringen voor herbronning (de yogalessen, vibroakoestische sessies, eco-angst overwinnen). Maar ook ontmoetingen & getuigenissen, artistieke performances, een gamingzone, een leeshoek, een projectiezaal, enzovoort.

 

RMB steunde dit B2C initiatief door deel te nemen aan de reclamecampagne van het evenement. Het content agency SLICE produceerde namelijk de audiospot die werd uitgezonden op de radiozenders van RTBF.  

 

*****

 

Voor RMB, die zich actief inzet voor een duurzamere wereld, is het steunen van evenementen zoals H.O.M.E of PUBTOPIA een eer, maar ook een extra kans om concreet actie te voeren voor de verandering.