Unieke 'targeted' campagne

Unieke 'targeted' campagne

RMB en bpost pakken innovatief uit door samen een eerste targeted campaign uit te rollen die addressable tv en postmailing combineert. De bedoeling is om het effect van de merkcommunicatie te versterken door identieke targetingsegmenten in verschillende omgevingen te gebruiken.

 

De Medi-Market campagne, die loopt van 11 tot 30 oktober 2021, is een volkomen nieuw concept, ontstaan uit de nauwe samenwerking tussen RMB, bpost.en Proximus.

 

Een campagne op basis van convergerende data

 

Bij RMB impliceren reclame-innovatie en digitale ontwikkeling onder andere het optimaal benutten van technologische mogelijkheden en een nauwe samenwerking met externe partners.

 

Voortbouwend op de samenwerking met Proximus rond addressable tv-advertising en die met bpost als dataprovider, bedachten RMB en bpost een nieuw type targeted campagne die addressable tv-advertising combineert met Paper Mail. Dankzij de data die steeds meer convergeren, is het voortaan mogelijk om dezelfde targetingsegmenten in verschillende omgevingen te activeren.  

 

In samenwerking met bpost stelde RMB aan Medi-Market voor om een unieke campagne te testen. Space, het mediabureau van Medi-Market, dat graag nieuwe reclame-initiatieven op onze markt aanmoedigt, zette mee zijn schouders onder het project.

 

De Medi-Market-campagne, die loopt van 11 tot 30 oktober, combineert gelijklopend een, op een specifiek segment gerichte, addressable tv-campagne die bpost- en Proximus-data activeert, met een postmailingcampagne gebaseerd op vergelijkbare doelgroepsegmenten.

 

Twee kanalen, meer effectiviteit

 

Het effect dat men verwacht van de 'ATV + Paper Mail '- combinatie is dat beide media zich qua impact en effectiviteit wederzijds zullen versterken. Met een flinke uplift voor het merk wat betreft bekendheid, herinnering en zelfs conversie.

 

De resultaten van de gemengde campagne zullen concreet worden gemeten door middel van een digitale enquête. Deze dienst wordt aangeboden door de afdeling Market Intelligence van bpost media en voldoet aan alle kwaliteitscriteria die vereist zijn voor dit type onderzoek.

 

Nieuwe dynamiek op de lokale reclamemarkt

 

Dit unieke initiatief werd op touw gezet door de Development-, Sales- en Datateams van RMB in nauwe samenwerking met het Data Innovation-team van bpost, de adverteerder Medi-Market en zijn mediabureau Space, en met de teams van Proximus.

 

Het is niet enkel een demonstratie van de sterke dynamiek die op dit ogenblik bestaat tussen de verschillende nationale spelers om datagedreven innovaties aan te bieden, het toont ook duidelijk aan tot wat deze spelers in staat zijn.

 

Valérie Janssens, Development Director bij RMB, en Christophe Erregeerts, Alliance Manager bij bpost, lichten toe: "Wij, nationale spelers, weten allemaal hoe belangrijk het is onze respectieve krachten te bundelen, om weerwerk te bieden aan de internationale concurrentie met geloofwaardige en effectieve alternatieven, in het voordeel van onze lokale ecosystemen. We delen een vergelijkbare wens, identieke kwaliteitscriteria en eenzelfde marktvisie op het rationeel gebruik van data. Onze respectieve ambities komen tot uiting in dit gemeenschappelijke product dat vooral gericht is op de belangen van de adverteerders. Dit soort project is bijzonder aanmoedigend en voldoening gevend voor alle spelers die zich inzetten voor verandering".

 

Nog vragen? Neem zeker contact op met: