RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

21.11.2018

RMB viert World TV Day

'Quality content' is het thema van de 22e editie van World Television Day

RMB viert World TV Day

Op 21 november vieren de Europese omroepen die lid zijn van de EBU, egta en ACT de World Television Day. Zoals elk jaar sluiten RMB en zijn mediapartners zich aan bij de festiviteiten die televisie promoten, een medium dat toch uniek blijft in onze huidige maatschappij.

Dit jaar benadrukt de World Television Day vooral dat televisie een bron is van kwaliteitscontent die miljarden kijkers wereldwijd entertaint, informeert en inspireert via alle beschikbare lineaire of niet-lineaire platformen.

 

 

De sommen die geïnvesteerd worden in de productie van originele content, in de aankoop of verwerving van rechten zijn torenhoog. Uit cijfers verzameld door IHS Market in 27 landen en een studie van egta uitgevoerd bij 21 leden, blijkt dat de investeringen in tv-programma's in 2017 tot 140 miljard dollar oplopen.

 

Meer informatie vindt u in het persbericht of op de website van World Television Day