RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

15.03.2023

RMB op BAM Student Congress

RMB ging studenten ontmoeten op het BAM Student Congress in Mons/Bergen

RMB op BAM Student Congress

BAM Student Congress vond dit jaar plaats op 9 maart in het Wallonia Conference Center van Mons/Bergen. RMB, vertegenwoordigd door Sandrine Christodoulou, HR Business Partner, maakte van de gelegenheid gebruik om aan het talrijk aanwezige studentenpubliek de rol van een reclameregie en haar verschillende functies toe te lichten.

 

Op 9 maart werd de 35e editie van het BAM Student Congress georganiseerd in samenwerking met de studenten van de Haute Ecole Condorcet in Henegouwen, als onderdeel van hun opleiding 'eventmarketing'. Voor deze studenten was het een ideale manier om een groot evenement te leren organiseren, én hierbij ondersteuning te krijgen van het BAM (Belgian Association of Marketing).

 

Het evenement, dat maar liefst 1.500 studenten van verschillende scholen in het land op de been bracht, vond dit jaar plaats in het Wallonia Conference Center van Mons/Bergen.

 

De dag was opgedeeld in twee delen: in de voormiddag konden de studenten presentaties van topmarketeers bijwonen en in de meer praktijkgerichte namiddag kregen ze de keuze tussen een bezoek aan lokale bedrijven, een workshop of keynote sessie volgen.

 

Het is in deze setting dat Sandrine Christodoulou, HR Business Partner van RMB, de kans kreeg om een presentatie te geven over de rol en werking van een reclameregie, een wereld die vaak nog onbekend is bij de studenten. Sandrine sprak er ook over RMB's activiteiten, ontwikkelingen en beroepen die rechtstreeks verband houden met de onderwerpen die tijdens dit congres aan bod kwamen.

 

Een van de belangrijkste aandachtspunten van het BAM Student Congress dit jaar was immers de rol van marketing in duurzame ontwikkeling. En naast innovatie en exploratie, maakt duurzaamheid nu net deel uit van de strategische pijlers van RMB.

 

Het evenement bood RMB dus de mogelijkheid om studenten te ontmoeten, contacten te leggen en, naar we hopen, interesse op te wekken. Want wie in de media- en reclamewereld aan de slag wil gaan, mag rekenen op een mooie toekomst als men het aanpakt zoals RMB dat doet. RMB streeft namelijk continue innovatie na, nodigt uit tot exploratie en openheid voor nieuwe, onverwachte en creatieve perspectieven, en wil daarbij ook een drijvende kracht zijn achter ethische, verantwoorde en duurzame verandering