RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

19.04.2023

1ste impactrapport van NGroup

NGroup gaat een stap verder in zijn engagement en onthult zijn eerste impactrapport

1ste impactrapport van NGroup

NGroup, RMB's mediapartner voor NRJ et NRJ+, wil zijn inzet voor een meer duurzame samenleving verder uitbreiden. Midden april onthulde NGroup niet enkel zijn negende koolstofbalans maar ook zijn allereerste impactrapport. Hiermee maakt de mediagroep zowel zijn verbeteringsplannen voor de toekomst bekend, als de acties die in 2022 werden uitgevoerd. RMB gaat er prat op aan enkele ervan te hebben deelgenomen…

 

Ruim 10 jaar geleden legde NGroup de eerste steen van een duurzamere onderneming. Uit het besluit om de CSR-strategie centraal te plaatsen in de bedrijfsvoering ontstond het idee om jaarlijks een impactrapport te delen. Half april werd het eerste rapport gepubliceerd.

 

Het impactrapport van NGroup heeft twee hoofddoelstellingen:

 

  • een overzicht geven van de acties die de mediagroep in 2022 uitvoerde als onderdeel van zijn CSR-aanpak en de projecten van 2023 voorstellen;

  • transparantie bevorderen, wat de beste manier is om greenwashing te vermijden en mogelijke twijfel tegen te gaan die de aanpak van de mediagroep zou kunnen opwekken.

 

'Duurzaamheid' is één van de strategische pijlers van RMB. Onze regie is dan ook blij en trots te kunnen samenwerken met mediapartners als NGroup, maar ook andere partners die de weg toonden en/of dagelijks steeds meer inspanningen leveren voor de duurzaamheidstransitie.

 

Het is voor onze regie een eer om in het NGroup-rapport te lezen dat er tussen onze twee bedrijven overleg is gestart om het begrip duurzaamheid zo goed mogelijk te integreren in de reclamesector.

 

RMB gaat er ook prat op dat het NGroup-rapport de sponsoringacties vermeldt die ontwikkeld werden door NRJ in samenwerking met FLASH, zoals de actie voor 'Le Forem' of die rond de sociale economie.  

 

Valérie Janssens, Development Director bij RMB: "Dit impactrapport is een voorbeeld voor ons allemaal. Het getuigt niet alleen van het enorme aantal acties dat NGroup in 2022 heeft ondernomen, maar is bovendien - qua vorm en bewoordingen - een bijzonder hoopvolle boodschap. Namelijk dat als we dingen kunnen veranderen, dat te danken is aan bedrijven zoals die van onze mediapartners, die zich boven verwachting inzetten. NGroup inspireert RMB ook in zijn eigen inspanningen voor meer duurzaamheid".