Nieuw : premium podcastaanbod
RMB lanceert een compleet podcastaanbod met RTBF, NRJ & Radio France
Een primeur op de Belgische markt ! RMB lanceert een compleet podcastaanbod via een onestopshop-model met drie voortreffelijke mediapartners: de RTBF, NRJ en Radio France. Dit aanbod, dat stoelt op een catalogus van duizenden podcasts, belooft een aanzienlijk bereik.
RMB is bijzonder verheugd dat naast de RTBF en NRJ, historische partners van de regie, ook Radio France zal deel uitmaken van zijn merkenportefeuille, en dit alweer dankzij de samenwerking met Azerion.
Door het partnership met Azerion kon RMB immers een ongekend aanbod afwerken, bedoeld voor online-audiocampagnes en volledig samengesteld uit premium content van prestigieuze broadcasters.
Via dit aanbod stelt RMB voor om adverteerders in contact te brengen met hun zeer geëngageerde consumenten met een passie voor podcasts. Het doel is om de merken - naargelang hun doelgroep en het podcastthema - te richten op kwalitatieve en invloedrijke content in België.
Het ‘Podcast by RMB’-aanbod bestaat uit twee opties:
- een ‘RON of podcast’ pre-roll, in traditional of programmatic buying, met mogelijkheid om data toe te voegen. Maar liefst 4 miljoen impressies zijn maandelijks via dit aanbod beschikbaar. Hieraan kan men nog een laag socio-demografische of intentiedata toevoegen.
- een ‘Sponsor podcasts’ is een aanbod op maat gemaakt volgens de briefing van de adverteerder. In dit geval gaat het om een zogenaamd 'native aanbod' dat perfect accordeert met de kleuren van de podcast.
Via de ‘Sponsor podcasts’-formule biedt RMB een volledig gamma gepersonaliseerde diensten aan om adverteerders, op basis van hun specifieke behoeften, te helpen een podcastproject te realiseren. De regie heeft in de loop der jaren dan ook een stevige expertise opgebouwd: van content creëren of podcasts online zetten, tot de podcaster kiezen, de 'tone of voice' aanbevelen of promotiepagina's creëren. Dankzij het vertrouwen van de klanten kon RMB al met diverse thema's omgaan - van advies voor toekomstige vaders tot Belgisch voetbal - en verschillende methoden ontwikkelen, afgestemd op de gekregen briefings.
Met 14% penetratie in België (31% in het zuiden van het land - digital News Report, Reuters Institute 2022), zitten podcasts sterk in de lift. Dankzij het hoge engagement rate van dit format, is de effectiviteit qua conversie optimaal.
Podcasts worden vooral geconsumeerd door de 18-24-jarigen en iets vaker beluisterd door een mannelijke doelgroep. Het beluisteren gebeurt nog voornamelijk thuis (55%), en vervolgens onderweg (openbaar en privévervoer). De gemiddelde luistertijd van de podcastgebruiker (IP Observer 2022) is anderhalf uur per dag.
Nog vragen? Aarzel niet contact op te nemen met:
- Stéphane Lucien, Digital Director: s.lucien@rmb.be
- Eric van der Haegen, Senior Digital Expert: e.vanderhaegen@rmb.be