1 datatool, 2 strategies
MyAds: de geknipte datatool voor 'branding'- of 'performance'-campagnes
Makkelijk digitale video- of displaycampagnes creëren op een selectie van lokale sites om zeer gericht een gekozen doelgroep te bereiken, dat is de bedoeling van MyAds! Via dit dataplatform - dat ook een planning- en reportingtool bevat - kunt u ruimte reserveren volgens twee doelstellingen naar keuze: een ‘branding’- of ‘performance’-campaign.
‘Branding’ of ‘performance': beide communicatiedoelstellingen maken deel uit van de oplossingen die de digital campaign creation tool MyAds u biedt. Deze tool is gekoppeld aan een uitgebreide selectie lokale en internationale websites (Belgische IP's), waaronder uiteraard de websites in regie bij RMB.
MyAds BRANDING of ‘hoe de beste targeted visibility creëren'?
MyAds biedt de mogelijkheid om een dekking van ruim 52% van de Belgische bevolking (FR en NL) in video en display via een premium aanwezigheid op de beste lokale websites. Met ruim 200 beschikbare segmenten op de Belgische markt is MyAds een uniek Data Management Platform waarmee u de juiste doelgroep op het juiste moment kunt bereiken.
Het platform bevat een krachtige voorspellings- en planningstool die de dekking van de gekozen doelgroep, de OTS, de GRP's, de kost per GRP en het budget van de campagne analyseert. De campagnes zijn geautomatiseerd maar worden wel manueel gecontroleerd om de beste dekking van de gekozen doelgroep te verkrijgen. De adverteerder kan zijn campagnes autonoom beheren of een beroep doen op de diensten van het RMB-team dat de klant adviseert en begeleidt bij zijn digitale plannen.
MyAds bevat ook een complete, gedetailleerde en geautomatiseerde reporting tool die eenvoudige indicatoren levert om de precieze resultaten van de campagnes effectief te evalueren.
MyAds ACQUISITION of ‘hoe maximale traffic creëren'?
MyAds is ook een performance- en trafficgericht platform om, in slechts enkele minuten, digitale campagnes (native, display of video) te ontwikkelen en online te zetten.
Het systeem, dat gebaseerd is op artificiële intelligentie (AI), berekent in real time de kost per click van de campagnes en verzekert die dankzij de machine learning-technologie (ML).
MyAds biedt drie soorten campagnes om optimaal aan de verschillende adverteerdersbehoeften te voldoen:
- AI Auto-Pilot: de adverteerder laat zich leiden door ML-technologie die de campagne optimaliseert, om ze zo doeltreffend mogelijk te maken.
- Bereik: bepaalde doelgroepen moeten uitgesloten worden? Met deze optie kan de adverteerder een keuze maken uit 200 datasegmenten afkomstig van kwalitatieve databronnen en gegroepeerd in 13 verticals IAB.
- Inventaris: de websites waarop de campagne verschijnt moeten beheerd worden? Met de optie 'inventaris' kan de adverteerder zelf de websites waarop hij zijn boodschap wil laten verschijnen, deselecteren.
Welke optie de klant ook kiest, de campagnes vinden altijd plaats in een premium en merkveilige omgeving.
De tool is zeer gebruiksvriendelijk. U bepaalt gewoon het budget, de periode, de gewenste taal en het format (native, display of video) en het systeem creëert de campagne die het optimale aantal clicks genereert. Geen onaangename verrassingen: dankzij de voorspellingstool MyAds weet de adverteerder precies hoeveel clicks zijn campagne zal opleveren.