RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

03.07.2023

Space gaf aftrap Reclamefresco

Op 19/06 gaf Space de aftrap van het 1ste ‘Fresque de la Publicité’ voor bedrijven

Space gaf aftrap Reclamefresco

Eén van de initiatieven die RMB op touw zet als onderdeel van zijn 'sustainability'-strategie is het ‘Fresque de la Publicité’ of Reclamefresco, een workshop die de regie organiseert op aanvraag van geïnteresseerde bedrijven. Space is het eerste mediabureau dat er met zijn team en klanten-adverteerders mee aan de slag ging. Voor de deelnemers was de workshop een zeer productieve stap in de praktische denkoefening die moet leiden tot duurzame reclame.

   

  

Eind 2022 organiseerde RMB - tijdens de voorstelling van zijn nieuwe positionering - voor het eerst in België een 'Fresque de la Publicité'. Dit 'Reclamefresco' is een officiële variatie op het Klimaatfresco en werd door TF1 Publicité en Youmatter speciaal voor de Franse reclamesector ontwikkeld. RMB herwerkte het concept voor de Belgische markt en zet nu sinds mei interactieve workshops op touw om de spelers van ons nationale ecosysteem bewust te maken van de impact die het reclamevak heeft op de klimaatverandering.

 

RMB organiseert reclamefresco-workshops volgens twee formules:

  • workshop georganiseerd op aanvraag van een bedrijf, speciaal voor dat bedrijf (en zijn klanten).
  • workshop voor een groep deelnemers uit verschillende bedrijven, georganiseerd op vaste data.

 

Space is het eerste mediabureau dat de stap zette om met RMB een reclamefresco te maken dat was afgestemd op het bedrijf. Om de workshop in optimale omstandigheden te laten verlopen, waarbij men afstand kan nemen en de zaken objectief kan bekijken, besloot Space het evenement te organiseren in de Soko Rooftop, gelegen in de Brusselse rand en met schitterend uitzicht over het Zoniënwoud. En om de denkoefening compleet te maken en rechtstreeks te delen met zijn klanten, nodigde Space ook zijn adverteerders uit op deze groepsworkshop.

  

Engie, Procter & Gamble, Krëfel, de NMBS en D’Ieteren waren dan ook actief van de partij op het 'Fresque de la Publicité' van 19 juni.

  

De workshop die geleid wordt door Vincent Binon (Development Project Manager en erkende facilitator van de 'Fresques de la Publicité'), geeft de deelnemers meer inzicht in de sociaal-economische en ecologische uitdagingen van de reclamesector en helpt hen concrete acties voor meer duurzaamheid te bedenken.

  

RMB bedankt Space en zijn adverteerders voor hun deelname aan het 'Fresque de la Publicité', hun enthousiasme en hun inzet. Deze 1ste speciale workshop is nog maar het begin van een voortdurende uitwisseling om de hefbomen voor de transitie naar duurzaamheid te activeren.