Samen op weg naar morgen
Het najaar van RTBF Audio: buitengewoon diverse content op alle kanalen
Met zijn acht radio's die volledig verschillende werelden weergeven, en een podcastcatalogus die nog continu uitbreidt, zet de RTBF een audio-najaar in dat in het teken staat van betrokkenheid, plezier en emotie. Het originele en gediversifieerde aanbod is ontwikkeld voor alle generaties, alle media en alle formats. In overeenstemming met de ambities van de RTBF ondersteunt dit aanbod ook de lokale productie en zet het onze Belgische artiesten in de kijker.
Jean-Paul Philippot, administrateur-general van de RTBF, licht het najaar van RTBF Audio als volgt toe: "AUDIO is een wereld van complementariteit tussen klank en beeld, van consumptie on air of on demand, van lineair of digitaal luisteren.
Elk van onze acht radio's opent een deur naar een specifiek universum met een duidelijk herkenbaar DNA. We willen immers aan alle wensen voldoen, alle generaties aanspreken, en ervoor zorgen dat lokaal nieuws, interactief en reactief duidelijk aan bod komt, om de evenementen in de buurt van de luisteraars te promoten. Die creëren een vertrouwensrelatie en binden het publiek door inhoud en meningen te delen op de social media van de programma's.
En dan is er ook nog ons vernieuwde podcastaanbod, origineel qua thema's en de manier waarop die benaderd worden, te (her)ontdekken op Auvio".
Met La Première, VivaCité, Viva+, Classic 21, Tipik, Tarmac, Jam, Musiq’3 en het Auvio-platform, is RTBF Audio overal, op alle manieren en via een ontzettend gevarieerd contentaanbod toegankelijk.