RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

19.09.2023

Auvio kent explosieve groei

Auvio, het volledige audio-, video- en liveaanbod van de RTBF: bereik en nieuwigheden

Auvio kent explosieve groei

Auvio is het toonaangevende audio- en videoplatform in Franstalig België. Zijn live-, replay- of on demand-consumptie leverden Auvio van meet af aan een leiderspositie op in het zuiden van het land. De recente performances getuigen eens te meer van het enorme bereikpotentieel van dit digitale platform. Naast de balans van het 1e semester 2023 geven we ook enkele nieuwigheden mee die nog altijd hetzelfde doel nastreven: aan alle verwachtingen voldoen en elk publiek plezieren!  

 

De nieuwigheden…

 

Om aan de verwachtingen van alle doelgroepen te voldoen, zorgt de RTBF ervoor dat zijn digitaal platform voortdurend evolueert, zowel qua content als toegankelijkheid.

 

Een beknopt overzicht van de laatste ontwikkelingen op Auvio:

 

  • Auvio stelt zijn platform alweer open voor een nieuwe externe partner en verwelkomt nu content geproduceerd door de 12 lokale Franstalige televisiezenders. Het doel: de bestaande catalogus uitbreiden met programma's op lokaal niveau.

 

  • Ook de catalogus met exclusieve uitzendingen breidt telkens wat verder uit, zowel qua sport (Super bike, World Rally Championship, World Endurance Championship of WK breakdance), als series (Baraki, Salle des profs, A good family, enz.), films (les Misérables, Mr Holmes, enz.) en documentaires.

 

  • Sinds juli is Auvio Kids een kinderzender die doorlopend beschikbaar is op Auvio. Deze beveiligde, gratis ruimte met duizenden uren aan programma's voor jong en oud (tekenfilms, series en films) kan je consumeren hoe en wanneer je maar wil.

 

  • Auvio biedt ook een breed scala aan niet te missen podcasts, samengebracht in één menu, geproduceerd door de RTBF-radiozenders en ook originele creaties. Al deze podcasts zijn nu downloadbaar.

 

  • De Auvio-app is voortaan beschikbaar op smart-tv's met Android-, Samsung- en LG-besturingssystemen. Voor Androïd kunt u de app downloaden via de Play Store van het toestel. Voor Samsung/LG moet u de app downloaden op de smart-tv. De Auvio-app is ook beschikbaar op PlayStation 4 en PlayStation 5. Hiervoor moet u de app downloaden via de PlayStation Store van het toestel.

 

Auvio: 1e Franstalige digitale platform!

  

Auvio is het meest geconsumeerde Franstalige digitale platform. En de bereikcijfers zijn sinds de lancering voortdurend gestegen. Vergeleken met 2022 boekte geen enkele andere Belgische player (Noord en Zuid samen) zoveel vooruitgang. Dit zijn de nieuwe plafonds die in 2023 werden bereikt:

 

 

Auvio: live of on demand, op de app of via de site…

  

Auvio dankt zijn succes zowel aan de consumptie van 'on demand' als die van live-uitzendingen, en zowel aan de bezoeken via de app als die via de site…

 

Maar nu het aanbod nieuwigheden nog dagelijks uitbreidt, blijft het VOD-aandeel wel het grootst. Anderzijds voelt Auvio duidelijk het effect van een app die beter wordt en uitbreidt naar steeds meer devices.

  

 

Auvio: content voor iedereen

 

Auvio biedt inhoud voor alle doelgroepen. De diversiteit van het aanbod komt tot uiting in een bijzonder evenwichtig publieksprofiel tussen mannen (51% profiel) en vrouwen (49% profiel), maar ook tussen de sociale groepen 1-4 (51% profiel) en 5-8 (49% profiel). ).

  

Van alle meest geconsumeerde content in de loop van het eerste semester 2023, stippen we vooral de uitstekende performances aan van Ennemi Public met een net stream van 685.105 views gegenereerd door 135.000 unieke bezoekers, van de serie Trentenaires (749.770 net stream views en 133.000 unieke bezoekers) of ook nog Drag Race Belgique (420.000 net stream views en 156.000 unieke bezoekers).

  

Ook nieuws- en informatieprogramma's genereren traffic naar Auvio. Tussen januari en juni 2023 haalde het 19u30 journaal 860.000 net stream views en werd het bekeken door 174.772 unieke bezoekers.

  

Sport is eveneens een populaire content op Auvio met, onder andere, Formule 1 (3,8 miljoen net stream views en 234.194 bezoekers), Roland Garros (1,2 miljoen net stream views en 195.744 unieke bezoekers) en wielrennen (1,2 miljoen net stream views en 195.000 bezoekers).

  

Bron: Gemius-studie (via Prism), gecumuleerd januari-juni 2023, 18+

  

  

*****

 

Zin om een digitale campagne op Auvio te lanceren? Aarzel niet om contact op te nemen met uw gebruikelijke contactpersoon of te mailen naar sales@rmb.be.