RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

21.03.2024

'Goal of the Day' nationaal

RMB, Var en Clear Channel Belgium slaan de handen ineen voor de 'Goal of the Day'

'Goal of the Day' nationaal

Wellicht herinnert u zich nog dat RMB, Var en Clear Channel Belgium tijdens het WK voetbal in Qatar samen uitpakten met een unieke ervaring rond de mooiste momenten van het toernooi. Voor het EK 2024 verschijnt op het digitale OOH-netwerk van Clear Channel opnieuw een reeks straffe beelden, opgenomen door de RTBF en de VRT, ook dit keer mét sponsoringmogelijkheden. Een garantie voor adverteerders om tijdens het EK anders te communiceren en hun merk te koppelen aan een bijzonder creatief project met nationale reikwijdte.

 

Het 'Goal of The Day'-concept werd gelanceerd ter gelegenheid van de UEFA EURO 2020TM. De overeenkomst tussen de RTBF, RMB en Clear Channel Belgium hield in dat het mooiste doelpunt van de dag telkens 's anderendaags op het digitale netwerk van Clear Channel in Wallonië en Brussel verscheen. Tijdens het EK 2024 dat van 14 juni tot 14 juli in Duitsland plaatsvindt, blijft het principe hetzelfde.

 

Goal of the Day, voetbalspektakel op straat

  

Het 'Goal of the Day'-concept is ontstaan uit een zeer eenvoudig idee: de beelden van het belangrijkste sportevenement van het jaar laten leven op zoveel mogelijk, voor het publiek toegankelijke schermen, inclusief videoschermen in de straat.

  

De overeenkomst houdt in dat één van de mooiste doelpunten of markante momenten van elke WK-dag 's anderendaags op het digitale netwerk van Clear Channel gedeeld wordt. Uiteraard zullen de doelpunten van onze Rode Duivels ook aan bod komen.

   

De RTBF en de VRT bezorgen de DOOH-regie een selectie van hun beste beelden. Clear Channel laat ze dan in snacking formaat van zes seconden op zijn 2 m² City-Play- en Station Play-schermen verschijnen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en in de grote steden en stations van Vlaanderen en Wallonië.

  

Goal of the Day, een uitgebreide marketingactie

  

Wat reclame betreft, krijgt de adverteerder-sponsor van ‘Goal of the Day’ optimale zichtbaarheid. Zowel in het zuiden als in het noorden van het land zal zijn merk voor en na de uitgezonden beelden op de schermen van Clear Channel op bijzondere manier in de kijker staan.

De 'Goal of the Day'-actie wordt bovendien ondersteund door een uitgebreide promotiecampagne op de verschillende tv-, radio- en digital-kanalen van de RTBF en de VRT. Ook aan deze campagne zal de adverteerdersnaam worden gelinkt.

 

Nationale actie dankzij een impactvol partnership

  

Alle partijen zijn blij met deze constructieve, commerciële samenwerking. Ze zet in op de complementariteit van de media en biedt adverteerders een ongekende kans.

 

*****

  

Adverteerders die geïnteresseerd zijn in het 'Goal of the Day'-concept en het bijbehorende aanbod, kunnen contact opnemen met hun gebruikelijke contactpersoon bij RMB of Var.