RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

30.10.2023

JDE bezoekt SLICE

Fijne ontmoeting tussen Douwe Egberts en SLICE rond een heerlijk kopje koffie

JDE bezoekt SLICE

Toen RMB SLICE lanceerde, de unit die zich toelegt op content creation, besloot Douwe Egberts om het initiatief meteen te steunen. Als sponsor van het project investeerde de adverteerder in de inrichting van de SLICE-studio's, waar het merk met zijn coffee corner uitstekende zichtbaarheid geniet. In het kader van dit partnership organiseerde RMB een activiteit waarin Douwe Egberts centraal stond. Deze ontmoeting resulteerde in een rijke uitwisseling tussen het marketingteam van de sponsor en de content creators die SLICE had uitgenodigd.

  

Sinds de lancering van het project begin 2023 wordt SLICE gesponsord door Douwe Egberts. En in de SLICE-studio’s kunnen zowel de klanten die RMB bezoeken als de contentmakers die er werken, uiteraard genieten van een kopje Douwe Egberts koffie. Bovendien associeert SLICE de adverteerder ook regelmatig met zijn Instagram-posts.

  

De structurele sponsoring van SLICE omvat echter meer dan zichtbaarheid van de adverteerder bij RMB en op de sociale media. Een dergelijk partnership vertaalt zich ook in de organisatie van activiteiten die volledig in het teken van de sponsor staan.

   

 

Zo coördineerde SLICE op 25 september 2023 een speciale Douwe Egberts-dag voor het marketingteam van de adverteerder en een twaalftal Slicers (influencers, streamers, humoristen en andere content creators).

 

  

Het belangrijkste doel van deze ontmoeting? Zich aan elkaar voorstellen, elkaar leren kennen en vooral de verschillende activiteiten van de Slicers en de merkenterritoria van JDE bespreken.

  

Na de presentatie van de Slicers en die van de verschillende merken van de JDE-groep (Douwe Egberts, L’Or, Senseo, Jacqmotte), was het hoogtepunt van de ochtend ongetwijfeld de workshop rond de productie en consumptie van koffie, gegeven door Maxime Moïens, barista en Senior Brand Manager bij JDE.

  

Elke uitgenodigde Slicer postte het evenement bovendien op zijn sociale media, telkens met Douwe Egberts merkassociatie. In totaal genereerden alle posts samen ruim 88.500 impressies.

   

 

Deze sessie op 25 september was bijzonder inspirerend voor alle deelnemers - de medewerkers van Douwe Egberts, de content creators en het RMB/SLICE-team - die veel van elkaar hebben geleerd. Uit dit soort rechtstreekse ontmoetingen tussen merken en content creators kunnen heel wat leuke ideeën voortkomen. En SLICE wil niet liever dan vervolgens optreden als coördinator om deze ideeën succesvol te realiseren:

  

Vanessa Barba, Marketing Director Belgium & Luxemburg JDE: "Het marketingteam van Douwe Egberts wilde graag zijn koffie-expertise delen met de content creators bij SLICE. Koffie werkt heel wat gesprekken in de hand, wat duidelijk bleek uit de vele vragen en het enthousiasme tijdens onze baristaworkshops. Het was een gezellige en constructieve discussie over onze respectievelijke uitdagingen, die van onze merken en die van de content creators. Dit zal aan beide kanten ongetwijfeld leiden tot geweldige, creatieve ideeën".

  

Céline Veldeman, Digital & Media Manager JDE Belux: "De koffieworkshop - onder leiding van een barista-expert van JDE - waaraan het marketingteam van Douwe Egberts en de content creators van SLICE deelnamen, was ontzettend inspirerend. We hebben ontdekt hoe de content creators te werk gaan, wat hun behoeften zijn en welke interesse ze (elk op hun manier) hebben voor koffie. Deze ervaring heeft ons geleerd hoe we effectief met hen kunnen samenwerken om authentieke campagnes te ontwikkelen, die onze merken nog waardevoller zullen maken".

  

RMB en SLICE bedanken de medewerkers van Douwe Egberts (in alfabetische volgorde) voor hun actieve deelname aan en bijdrage tot de ontmoeting op 25 september:
 

  • Barba Vanessa – Marketing Director Belgium & Luxemburg
  • Bruwiers Kristel – Senior Brand Manager
  • De Thaey Nina – E-Com and Digital Project Specialist
  • De Vos Claire – Senior Brand Manager
  • El Menouni Anas – Senior Brewers & DTC Manager
  • Gevers Mathis - Brand Specialist
  • Lockefeer Stijn – Digital Marketing Specialist
  • Moïens Maxime – Senior Brand Manager & Barista
  • Servais Oriana – Marketing Manager
  • Smeyers Goele – Senior Brand Manager
  • Uvarova Olga – Marketing Manager
  • Vanhoof Ann – Strategy & Insight Manager
  • Veldeman Céline - Digital & Media Manager