RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

07.02.2024

RMB, regie van FUN Radio

Met FUN Radio in zijn portefeuille wordt RMB de nummer één radioregie in het Zuiden!

RMB, regie van FUN Radio

Nadat IPM Group onlangs FUN Radio Belgique overnam, een van de favoriete muziekzenders van de jonge luisteraars in Franstalig België, werd de regie van de radio toevertrouwd aan RMB. Met de komst van FUN Radio Belgique in RMB's merkenportefeuille, versterkt de regie haar onmisbare commerciële audio & digital-aanbod en wordt ze meteen ook de nummer één radioregie in het zuiden van het land.

 

Deze nieuwe samenwerking tussen RMB en IPM voor de commercialisering van de audioruimte van FUN Radio Belgique is een voortzetting van het reeds bestaande solide partnerschap tussen beide regies.

  

Eind 2023 zette IPM een nieuwe stap in zijn media-consolidatiestrategie met de volledige overname van FM Développement, het bedrijf waaraan de CSA het recht toekende om de FM- et DAB+ -netwerken van FUN Radio te exploiteren. IPM verwierf bovendien 50% van FUN Radio Belgique, die houder is van de exploitatievergunning verleend door de Franse groep M6. FUN Radio sluit zo aan bij de audiovisual-internetdivisie van IPM Group, waarvan LN RADIO en LN24 al deel uitmaken.

  

IPM, die al geruime tijd samenwerkt met RMB, meer bepaald voor de commercialisering van reclameruimte op LN RADIO en LN24, stelt eens te meer zijn vertrouwen in RMB om het beheer van de audio-reclameruimte van FUN Radio Belgique in handen te nemen. 

   

De campagnes zullen tot 31 maart gecommercialiseerd worden door DPG Advertising en kunnen uitgezonden worden tot 31 mei 2024. RMB commercialiseert vanaf nu de campagnes die uitgezonden worden vanaf 1 april. 

  

Deze alliantie tussen RMB, IPM en FUN Radio Belgique luidt het begin in van een nieuw tijdperk voor het Franstalige Belgische audiolandschap. RMB heeft zich altijd al onderscheiden door het enorme potentieel van zijn audio-inventaris, expertise, creativiteit en innovatieve oplossingen voor adverteerders. De komst van FUN Radio Belgique in de merkenportefeuille van de regie is een extra troef en biedt nieuwe ontwikkelingsmogelijkheden.

   

FUN Radio: in trek bij jongeren!

 

 

FUN Radio is een Belgische privézender die focust op dancefloor music. Deze jonge, dynamische radiozender hanteert een positieve tone of voice en straalt een aanstekelijk goed humeur uit. FUN Radio Belgique is een van de favoriete zenders van jongvolwassenen.  

 

Volgens de laatste CIM RAM-studie (1) bereikt FUN Radio Belgique dagelijks bijna 135.000 luisteraars. En zijn marktaandeel, van 4.3% bij de 12+, klimt bij de 12-34-jarigen tot 10.8%.

  

RMB, onmiskenbare leider in het Zuiden

    

Nu FUN Radio het radioaanbod dat RMB al in portefeuille heeft nog uitbreidt, wordt de regie (2) de onbetwiste leider in het zuiden van het land.

  

Eerst en vooral bij de volledige 12+, met een marktaandeel 'total radio' van 45.3%, een ‘commercial share’ (3) van 52.4% en een bereik van bijna 1.535.000 luisteraars per dag.

  

Maar ook bij jonge doelgroepen, met name dankzij de kracht van NRJ, Tipik en nu ook FUN Radio. Bij de 12-34-jarigen haalt het RMB-netwerk voortaan een marktaandeel 'total radio' van 46.9%, een ‘commercial share’ van 53.8% en een bereik van ruim 419.000 luisteraars per dag.

  

Ontdek de commentaren van Yves Gérard (CEO van RMB), François le Hodey (CEO van IPM Group) en Grégory Finn (Algemeen Directeur van FUN Radio) in het persbericht.

 

Zin om te communiceren via ons nieuwe mediamerk? Bel uw gebruikelijke contactpersoon of mail naar sales@rmb.be.

 

----------------

 

(1) CIM RAM 2023 05-08, Zuiden, ma/zo, 05.00/24.00

(2) RMB-netwerk = La Première, VivaCité, Classic 21, Tipik, Musiq'3, NRJ, LN RADIO, Viva+, Jam, NRJ+, RTBF MIX, Tarmac, FUN Radio

(3) commercial share = aandeel van het aanbod dat adverteerders kunnen kopen (aandeel radio's die toegankelijk zijn voor reclame) 100% = RMB + DPG Media Advertising