RMB op BAM Student Congress
Ontmoeting met de studenten marketing en/of communicatie op het BAM Student Congress
Op 14 maart vond het 36e BAM Student Congress plaats in Kinepolis Gent. Sandrine Christodoulou, onze HR Business Partner, had het genoegen om aan een groot publiek van studenten uit het hele land uit te leggen hoe RMB breekt met het traditionele regiemodel door meer nadruk te leggen op verkenning, openheid, partnerships en verantwoorde communicatie.
Jaarlijks zakken bijna 1.500 marketing- en/of communicatiestudenten af naar het BAM Student Congress. In 2024 konden voor de allereerste keer ook jonge marketeers, die net hun eerste stappen op de werkvloer hadden gezet, genieten van een dag vol inspiratie.
Het event op 14 maart in Kinepolis was georganiseerd in drie 'zalen', waar sprekers met uiteenlopende achtergronden diverse thema’s behandelden, zoals reclame (inclusief digitale reclame), ondernemerschap, duurzaamheid, inclusie en diversiteit, marketingtechnologieën, innovaties, enzovoort.
Sandrine Christodoulou, onze HR Business Partner, die al in 2023 als gastspreker deelnam aan het BAM Student Congress, gaf dit jaar op 14 maart een presentatie getiteld ‘RMB, think and move ahead with audacity’.
Bedoeling van de presentatie was om de bijdrage van een regie als RMB aan het reclame-ecosysteem uit te leggen en zo te tonen hoe RMB evolueert, zich ontwikkelt en zichzelf heruitvindt. De regie verlegt namelijk de grenzen van het traditionele model door te anticiperen op de behoeften van adverteerders en consumenten, door partnerschappen en synergieën te genereren en 'verantwoorde' oplossingen aan te bieden voor alle marktspelers.
Het evenement gaf studenten de kans om te ontdekken wat ze van RMB kunnen verwachten als toekomstige partner in de communicatiewereld. Voor RMB was het een kans om nieuwe contacten te leggen en, hopelijk, nieuw talent aan te trekken.
Sandrine Christodoulou: “Het BAM Student Congress stelt ons in staat om RMB een plaats te geven op de kaart van het reclame-ecosysteem zoals de professionals van morgen dat ontdekken. Het biedt ons de mogelijkheid onze zeer specifieke rol te presenteren met een sterke nadruk op hoe we die ontwikkelen. Zo willen we hun een duidelijker beeld geven van hoe we onszelf zien als toekomstige partner op de markt, zodat zij zich op hun beurt kunnen projecteren in onze verschillende disciplines. Het congres is ook een kans om de leiders van de marketingopleidingen te ontmoeten en hun behoeften te begrijpen. Deze deelname is een stimulans om nog relevantere bruggen te slaan naar studenten en de academische wereld.”
Interesse om deel uit te maken van de media- en reclamewereld met de innovatieve visie van RMB? Bekijk dan snel onze vacatures.