RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

12.04.2024

RMB verwelkomt IHECS

RMB helpt IHECS-studenten bij de voorbereiding van hun toekomstige carrière

RMB verwelkomt IHECS

Op 18 maart 2024 verwelkomde onze regie 25 IHECS-studenten die zich voorbereiden op hun Master 1 in Advertising. Deze ontmoeting sluit aan bij RMB's wens om zich in te zetten voor de opleiding en professionele integratie van toekomstige marketing- en reclamespecialisten. Dit bezoek dat georkestreerd werd door Sophie Pochet, Chief Academic Officer bij IHECS, maakt deel uit van een pre-professioneel oriëntatieproces, om de studenten meer inzicht te geven in de waaier aan beroepen die hun opleiding te bieden heeft.

 

De bijeenkomst met IHECS-studenten op 18 maart begon met een gezellig ontbijt, dat de toon zette voor een sympathieke sfeer die een goede uitwisseling in de hand werkt. Vervolgens kreeg de groep van 25 studenten, die volgend jaar hun Master 1 Advertising-opleiding beginnen en vergezeld werden door Sophie Pochet, een voorstelling van het RMB-universum door een panel van medewerkers uit verschillende afdelingen van de regie (MarCom, Sales, Trading & Revenue, Media Data & Tech).

    

  

Een aantal van de RMB-vertegenwoordigers die bij de ontmoeting aanwezig waren, zoals Virginie Cavadini, Alexandre de Hollain, Vincent Binon, Mariane Bertrand, Mathilde Van Parijs en Sandrine Christodoulou waren ooit ook IHECS-studenten, wat een waardevolle link sloeg tussen de huidige academische opleiding van de studenten en hun professionele toekomst.

  

De presentatie focuste op de cruciale rol van een reclameregie in het reclame-ecosysteem en benadrukte een eigenschap die RMB zo bijzonder maakt: de aanpak van insights, data, creativiteit, content en duurzaamheid. Daarnaast werd ook bijzondere aandacht besteed aan hoe deze elementen met elkaar verweven zijn, om reclame te creëren die het publiek niet enkel bereikt, maar er ook weerklank bij vindt.

  

Het gesprek evolueerde vervolgens naar een concreet overzicht van verschillende beroepen in de regie, met uitleg van de RMB-vertegenwoordigers die zelf zo'n beroep uitoefenen. De studenten kregen zo een 360°-beeld van de carrièremogelijkheden in ons ecosysteem. De dag werd afgesloten met een bezoek aan SLICE-studio, een speciale werkruimte waar content creation centraal staat, en die de geest van innovatie en creativiteit die RMB bezielt, perfect symboliseert.

  

Door deze ontmoeting konden de studenten zich een beeld vormen van wat het werk van een adverteerder/marketeer concreet inhoudt, en kreeg RMB meer inzicht in de motivatie van toekomstige talenten die misschien ooit bij ons of onze klanten aan de slag zullen gaan.