MediaXtend-insights (PPT)
In 2016 introduceerde RMB 'MediaXperience', een van de eerste crossmediastudies in België.'MediaXtend' (afgekort 'MXtend') is de voortzetting van 'MediaXperience', maar dan beter! Net als in 2016 meet en analyseert MXtend de consumptie van de belangrijkste grote 'content'-media van de Belgen op een gemiddelde dag: video, audio, sociale media, websites en pers.
Gezien de explosie van het contentaanbod en de toename van het aantal merken, is een van de doelstellingen van het onderzoek om de evolutie van de mediaconsumptie te analyseren. De troeven van MXtend zijn:
Naast de vergelijking met 2016 en het basisluik 'dagelijks mediagebruik' omvat de studie nu ook twee nieuwe, in 2016 nog niet onderzochte, richtingen. Vandaar de naam 'MediaXtend'!
- Het 1e nieuwe luik meet het bereik van de mediamerken na 7, 15 en 30 dagen. Met dit extra luik kan men de dekkingsaccumulatie berekenen en theoretische plannen evalueren, gebaseerd op de combinatie van verschillende merken. Het komt dus prima van pas bij de mediaplanning.
- Het 2e nieuwe luik bevat een vragenlijst over een aantal consumptiewijzen of -gewoontes van de Belgen.
De presentatie van de belangrijkste MediaXtend-learnings staat nu online:
- Algemene presentatie voor het nationaal universum (16-64 jaar)
- Video