Reclamefresco voor D’Ieteren

Reclamefresco voor D’Ieteren

Een van de initiatieven die RMB ontwikkelt in het kader van zijn duurzaamheidsstrategie, is een workshop 'Fresque de la Publicité' organiseren op vraag van geïnteresseerde bedrijven. D’Ieteren was de eerste Belgische adverteerder die op 30 november met zijn marketingteam in eigen bedrijf een reclamefresco-workshop liet plaatsvinden. De deelnemers stelden vooral de ludieke en inspirerende aspecten van de workshop op prijs. Dankzij deze ontmoeting kon RMB ook de duurzaamheidsacties ontdekken die zijn klant al had ondernomen.  

       

Een jaar geleden organiseerde RMB, voor het eerst in België, een 'Fresque de la Publicité'. Dit 'Reclamefresco' is een officiële variatie op het Klimaatfresco en werd door TF1 en Youmatter speciaal voor de Franse reclamesector ontwikkeld. Sinds mei 2023, nadat RMB het 'Fresque de la Publicité' aanpaste voor de Belgische markt, organiseert de regie interactieve workshops om de spelers van ons ecosysteem bewust te maken van de impact die het reclamevak heeft op de klimaatverandering.

 

D’Ieteren was de eerste Belgische adverteerder die op 30 november samen met RMB een workshop organiseerde, volledig afgestemd op het eigen bedrijf. D’Ieteren maakte eerder al kennis met het 'Fresque de la Publicité' toen een van zijn managers deelnam aan de workshop die in juni plaatsvond op aanvraag van zijn mediabureau Space. D'Ieteren was absoluut te vinden voor het project en wilde de ervaring delen met een groter aantal van zijn medewerkers.

 

 

De workshop die geleid wordt door Vincent Binon, Development Project Manager en erkende facilitator van de 'Fresques de la Publicité' bij RMB, geeft de deelnemers meer inzicht in de sociaal-economische en ecologische uitdagingen van de reclamesector en helpt hen concrete acties voor meer duurzaamheid te bedenken.

 

Kristine Verhelst, Head of Media & CRM: "Ik wil RMB bedanken voor de workshop 'Fresque de la Publicité'. Onze deelnemers waren erg enthousiast over de methode, namelijk met kaarten de verschillende elementen van de ecologische voetafdruk van onze reclameactiviteiten schematisch voorstellen, en ook over het besef dat we zelf acties kunnen ondernemen om onze verantwoordelijkheid te nemen. We gaan er prat op dat we de eerste Belgische adverteerder zijn die deze reclamefresco-workshop met RMB heeft georganiseerd.”

 

Voor D’Ieteren stemt het 'Fresque de la Publicité' helemaal overeen met de waarden van het bedrijf, dat zich vijf jaar geleden al ertoe verbond om een duurzame mobiliteit op te bouwen.

 

Laten we bovendien niet vergeten dat D’Ieteren ook een pionier was in het gebruik van nieuwe reclameoplossingen toen de adverteerder afgelopen voorjaar het Blue Screen van RMB initieerde. Dit reclameblok wordt in primetime uitgezonden op La Une en is voorbehouden aan de promotie van organisaties en producten die aan strenge duurzaamheidscriteria voldoen. En D'Ieteren besloot om in dit Blue Screen zijn elektrische model Microlino te promoten. Microlino is een nieuwe, lichte mobiliteitsoplossing die geen CO2 uitstoot tijdens het rijden, één van de weinige voertuigen op de markt die voldoet aan de tweevoudige norm: 100% elektrisch en lichter dan anderhalve ton.

 

RMB is dankbaar voor de steun en het vertrouwen die de regie van het D'Ieteren-team kreeg bij de uitrol van haar verschillende duurzaamheidsinitiatieven, in het bijzonder voor D'Ieterens deelname aan en enthousiasme tijdens de workshop van 30 november. Laten we samen actie ondernemen voor het milieu!