Ontdek onze insights
en ontwikkelingen

RMB in het digitale tijdperk

'Inventory extension'-aanbod

'Inventory extension'-aanbod

Half oktober 2020 kondigden we het al aan: RMB biedt een inventarisuitbreiding aan, onder de naam 'Catch Me More'. Via deze unieke oplossing zijn de 1st party data van de RMB-mediapartners toepasbaar op niet-regiegelinkte websites, zowel voor online video als display. We zoomen in op deze uitzonderlijke kans om zeer kwalitatieve data te gebruiken op een uitgebreide inventaris

 

‘Catch Me More’ is een 'inventory extension’-aanbod dat gebruikmaakt van de gegevens van de websites in portefeuille. Deze 1st party data, waarover RMB exclusief beschikt, worden erkend voor hun hoge kwaliteitscriteria.

 

De first-party data zijn om te beginnen gebaseerd op geregistreerde declaratieve gegevens (geslacht, geboortejaar, postcode). Ze zijn dus zeer kwalitatief. Het nauwkeurigheidspercentage voor de segmenten 'geslacht' en 'leeftijd' ligt ruim boven de Belgische benchmarks (bron Nielsen DAR).

 

In de tweede plaats zijn de first-party data gebaseerd op het waargenomen browsegedrag. Bij de opbouw van de segmenten wordt rekening gehouden met de recentheid en frequentie van het surfen.

 

Enkele voorbeelden uit het ruime aanbod beschikbare segmenten in de 'inventory extension' zijn: de doelgroepen 18-44 jaar, 25-54 jaar, mannen 18-54, generatie Y, sport lovers, fans van de Rode Duivels, fans van The Voice, enz. Een groot aantal van deze 1st party data-segmenten zijn uniek en niet beschikbaar in 3rd party.

 

Uiteraard voldoen alle sites waarop deze 1st party data kunnen toegepast worden, aan de 'brand safety'- en 'premium environment'-voorschriften.

 

Het ‘Catch Me More’-aanbod geldt zowel voor display- als online video-campagnes.