RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

16.02.2017

Sing!

Een zwijn geselecteerd tijdens de Blind Auditions van The Voice 6!?

Sing!

Een zwijn geselecteerd tijdens de Blind Auditions? Dat is het resultaat van een originele samenwerking tussen Sony Pictures (verdeler van Universalfilms in België), RMB en de RTBF. Deze op TV en digitaal uitgezonden, bijzonder grappige wedstrijdspot promootte de film 'Sing', voor het startschot van 'The Voice 6' werd gegeven.

 

 

Enerzijds is er 'Sing', een animatiefilm van Universal Studios, uitgekomen in de zalen op 21 december 2016. 'Sing' vertelt de avonturen van computer animated dierenpersonages die deelnemen aan de audities van een muzikale talentenjacht.

Anderzijds is er 'The Voice Belgique', het entertainmentprogramma van La Une dat in de verschillende seizoenen uitstekende performances liet optekenen. De zesde editie die op 11 januari 2017 van start ging, diversifieert en verjongt met de komst van de maffe rappers Bigflo & Oli. Het programma belooft opnieuw fantastische bereikcijfers op te leveren…

RMB en zijn klant Sony Pictures (verdeler van Universalfilms) zien meteen een optimale link tussen de uitzending op La Une en de film. In beide gevallen willen de kandidaten zichzelf overtreffen om de muzikale jury te overtuigen.

Wat onze regie als creatieve oplossing aan Sony Pictures voorstelde om de release van de film in de zalen te 'animeren'? Sponsoring gebaseerd op een videowedstrijd! Dit ludieke format betrekt de kijker er actief bij, want deze wordt uitgenodigd om mee te spelen in de reclame-ervaring. Van 19 tot 25 december, via RMB en dankzij de medewerking van RTBF, zendt La Une een komische spot uit die helemaal aansluit bij de 'coole' spirit van The Voice. De spot verschijnt op de tv-zenders en digitale kanalen van de RTBF en wordt verspreid via Facebook en Twitter.

Het verhaal van de spot? Gunter, het iconische zwijn in de film, doet mee aan de Blinds van The Voice. Helemaal in de ban van zijn talent en ongelooflijke stem(!), buzzt Maureen Louys deze kandidaat en neemt ze hem op in haar team. Ze nodigt vervolgend de kijkers uit om naar de website van het programma te surfen en deel te nemen aan een wedstrijd. Wat ze kunnen winnen: een reis voor twee personen naar Londen, om er de wereld van de Musical te beleven…

Deze sponsoring in combinatie met de ideale timing toonde zijn doeltreffendheid ruimschoots aan! In het totaal vonden 2.500 personen de video leuk en lieten ze zich erdoor overhalen om in te schrijven. Een 'filmheld' in de wereld van The Voice introduceren had een tweevoudig positief effect: de actie vergrootte de zichtbaarheid en notoriëteit van de film 'Sing', én maakte het publiek warm voor het nieuwe seizoen van The Voice.