RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

16.05.2019

Studio Foot boekt vooruitgang

Het Belgische voetbalnieuws op tv en Auvio heeft zijn trouwe volgers

Studio Foot boekt vooruitgang

'Studio Foot' is het wekelijkse RTBF-programma voor de liefhebbers van de Jupiler Pro League (divisie 1). Op televisie eindigt het seizoen met een toename van de marktaandelen. Online is de uitzending een van de grootste Auvio-successen in de categorie 'sport'.  

In 'Studio Foot' wordt al het voetbalnieuws uit de eerste divisie van de voorbije week door gepassioneerde sportjournalisten besproken. Het programma brengt ook de strafste momenten van het Belgische kampioenschap terug in beeld. Kortom, ideaal om alles te weten te komen over de Jupiler Pro League!

Op televisie zijn de bereikcijfers op vrijdag, zaterdag en zondag vergelijkbaar met deze van een uitzending in de tweede helft van de avond. Maar de performances doen het beter in 2019 (januari-april 2019 vs januari-april 2018):

  • Op La Une nemen de marktaandelen toe: +9% bij de 15-54 jaar, en vooral +30% bij de jongeren 18-34 jaar.
  • De trend is identiek op La Deux met een nog duidelijkere toename: +9% marktaandeel en +55% rating bij de 15-54 jaar.

 

Aangezien de passie voor voetbal overal en altijd leeft, is Studio Foot een hit op Auvio. Van 1 januari tot 10 mei 2019 sleepte het programma 1.274.000 views in de wacht (live en replay).

Het Belgische kampioenschap loopt nu ten einde maar vanaf augustus gaat dit mooie avontuur verder op zijn elan. Mis deze afspraak niet en profiteer van de commerciële mogelijkheden van dit programma!

 

Ontvangt u graag meer informatie over ons commerciële aanbod? Aarzel niet uw gebruikelijke contactpersoon te bellen of te mailen naar sales@rmb.be