Exploratie bij RMB
Samenwerking. Nieuwsgierigheid. Efficiëntie.
Eerst de verwachtingen van de klant goed begrijpen en zijn behoeften peilen, om hem vervolgens de best mogelijke oplossing te bieden! Het 'exploreren' of verkennen van de briefing was altijd al de sleutel tot het succes van de campagnes die met RMB werden uitgevoerd.
Sinds de oprichting van de unit F.L.A.S.H (Feel Like A Super Hero) in 2018 ontwikkelde 'exploratie' bij RMB zich via een creatieve aanpak. Ongekende concepten bedenken, verrassen met content of formats, campagnes versterken met niet-regiegebonden touchpoints, … Allemaal uitdagingen die onze teams dagelijks aangaan!
Door er 'innovatie' bij te betrekken, breidde 'exploratie' recentelijk uit tot het uitkijken naar en het creëren van allianties met niet-regiegebonden, externe kanalen of media. Het belang van de klant is telkens het uitgangspunt. Onze recente samenwerking met bpost, Proximus, Clear Channel, Roularta of VAR zorgde ervoor dat de adverteerders hun doelgroep gerichter konden bereiken, wat de campagnes een echte meerwaarde gaf.
Bij het meest recente voorbeeld, namelijk de multiplatformactie 'Goal of the Day' die tijdens het WK 2022 werd uitgerold met mediaregie Var in het noorden en met Clear Channel in DOOH, hebben we alle organisatie- en taalgrenzen doorbroken.
Doorgaans zal 'exploratie' RMB ertoe brengen zichzelf continu in vraag te stellen en de manier waarop het bedrijf als reclameregie functioneert te challengen.
'Exploratie' impliceert ook nieuwe wegen inslaan, nieuwe perspectieven openen door de grenzen te verleggen die de creativiteit en samenwerkingen afremmen. Je niet afvragen of het mogelijk is, maar nadenken over hoe je het voor elkaar krijgt. Met één doel voor ogen: ervoor zorgen dat de adverteerders van alle doeltreffende en adequate communicatiemogelijkheden kunnen profiteren.
Exploreren betekent op de hoogte blijven en dus nieuwsgierig zijn naar alles wat de communicatie van merken ten goede kan komen. Exploreren is ook aandacht hebben voor de nieuwe trends en makers van content waarin adverteerders hun boodschap op een voor de consument relevante manier kunnen verspreiden.
Luisteren, uitwisseling, ruimdenkendheid en zin voor ontdekking maken onlosmakelijk deel uit van 'exploreren'. Om aan de verwachtingen van de klant te voldoen, zal RMB het beste van de merken in regie blijven benutten, maar ook voorstellen om er andere kanalen en zelfs nieuwe media aan te koppelen. In de overtuiging dat de verschillende partijen iets van elkaar kunnen leren, wordt ons merk meer dan ooit een partner voor elke speler in de reclamesector.
Innovatie. Durf. Inspiratie. Verantwoordelijkheid.
De vier waarden van RMB zijn de drijvende kracht van de exploratiestrategie van het bedrijf. 'Exploreren' moet vooral gebeuren met durf en om te inspireren. Met durf: door de grenzen altijd verder te verleggen en te geloven in het zogenaamd onmogelijke. Om te inspireren: door onze klanten en partners de weg te wijzen.