RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

20.12.2017

Driemaal actie voor Thor!

Tailormade campagne van RMB voor de nieuwste film van Marvel Studios

Driemaal actie voor Thor!

In samenwerking met Disney realiseerde RMB op AB3, NRJ en TARMAC een tailormade campagne om de film 'Thor: Ragnarok' te promoten. Een geweldige superheldenactie voor de nieuwste productie van Marvel Studios!

 

 

Voor de release van de nieuwe film 'Thor: Ragnarok', derde in de Thor-reeks, deed Disney eens te meer een beroep op RMB. De promotie van de film moest in het teken staan van de 'bromance' tussen twee hoofdpersonages: Thor en de Hulk. De adverteerder wilde vooral de 'Millennials' als doelgroep bereiken.

 

Inspelend op de briefing van de klant, werkte RMB een tailormade actie uit die verscheen op drie merken: AB3, NRJ en TARMAC. De rode draad in de campagne was dat het publiek de mogelijkheid kreeg om de avant-première van de film bij te wonen op het Belgische comics festival FACTS, dat plaatsvond op 21 en 22 oktober in Gent.

 

AB3 was de ideale zender om de release van de film in de Belgische zalen (op 25 oktober) te promoten. Voor de gelegenheid werden er speciale tailormade jingles gecreëerd die uitgezonden werden rond de Marvel-films 'Hulk' en 'Avengers', op antenne op 19 en 26 oktober, en tijdens de releaseweek van 'Thor: Ragnarok'. Gelijktijdig konden de kijkers van de drie zenders deelnemen aan een wedstrijd om plaatsen voor de avant-première te winnen. In totaal genereerde de actie meer dan 154 GRP.

 

Samen met NRJ zette RMB in de uitzending 'Le Réveil Duroy' de wedstrijd 'Mieux vaut Thor que jamais' op touw. Het concept? Om een gezinspas in de wacht te slepen voor de filmrelease, moesten de luisteraars vrienden, kennissen of familie wekken die moeite hebben om 's ochtends opstaan. De wedstrijd werd ook digitaal bekendgemaakt, met name op Facebook via een komische video van Khalid en JereM. Deze leverde ruim 15.000 views op.

 

Last but not least droeg ook de nieuwe RTBF-hiphopzender TARMAC een flink steentje bij tot de promotie van de film 'Thor: Ragnarok'. De nieuwe productie van Marvel Studios kreeg optimale zichtbaarheid zowel tijdens het concert van de officiële TARMAC-lancering op 13 oktober in de Brusselse Magdalenazaal, als in de promocampagne van dit muziekevenement. Ter plaatse lieten RMB en Disney een photobooth plaatsen om het gevecht tussen de Hulk en Thor te vereeuwigen. De concertgangers konden zich laten fotograferen in een 'Thor'-filmdecor. Op het comics festival FACTS waren de TARMAC-gamers van de partij om het evenement op Instagram en Snapchat te posten. Het gloednieuwe en jonge medium van de RTBF zond verschillende editorial contents uit, meer bepaald in het ochtendprogramma 'IZI Morning', gepresenteerd door Anne-Sarah.

 

Het RMB-salesteam bracht deze schitterende superheldenactie tot stand in samenwerking met de adverteerder Walt Disney en de mediapartners van de regie.