RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

03.07.2023

RMB's duurzaamheidsreclameblok

RMB biedt weer een blok voor ecofriendly adverteerders, producten & diensten

RMB's duurzaamheidsreclameblok

Na een succesvolle eerste editie, pakt RMB in september opnieuw uit met een tv-reclameblok voor duurzame reclame: vlak voor het tv-journaal (JT) van 12u30 en 19u30 en tussen het avondjournaal (JT) van 19u30 en het weerbericht (Météo) op La Une. Dit reclameblok, dat wordt uitgezonden in een uurschijf met hoge kijkcijfers, moet meer zichtbaarheid geven aan ecovriendelijke adverteerders, producten en diensten.

 

Zoals RMB eind 2022 aankondigde tijdens de voorstelling van zijn nieuwe strategische positionering, geeft de regie duidelijk te kennen dat ze één van de spelers wil zijn die duurzaamheid in België promoten. In februari 2023 was RMB er helemaal klaar voor om het Blue Screen op de markt te brengen, een reclameblok dat organisaties en producten promoot die voldoen aan strenge duurzaamheidscriteria.

  

RMB introduceerde het nieuwe reclameblok op 13 maart met twee eerste adverteerders, die als volgt getuigen:

 

 

 

Enkel commercials die voldoen aan de criteria in het charter komen in aanmerking voor de Blue Screen-reclameblokken.