Reclame voor duurzame start-up
RMB en Upcut werken samen om duurzame start-ups in de kijker te zetten
RMB wil ervoor zorgen dat reclame toegankelijk is voor alle spelers die bijdragen tot de duurzaamheidstransitie. De regie nam dan ook contact op met Upcut, een jong Belgisch bedrijf en laureaat van het netwerk 'Réseau Entreprendre Bruxelles', om samen een uniek aanbod te introduceren: de creatie van reclamespots én digitale mediaruimte tegen betaalbare condities, speciaal voor start-ups die actief zijn op het gebied van ‘sustainability’.
Kleine bedrijven die zich conform hun zakenmodel positief willen inzetten voor de maatschappij, beschikken vaak over weinig middelen om zich bekend te maken. Voor RMB betekent duurzaamheid echter ook streven naar gelijke communicatiemogelijkheden voor alle adverteerders. En wat betreft bedrijven die duurzaam of maatschappelijk verantwoord ondernemen, vindt de regie toegankelijkheid tot media nóg belangrijker.
Om in te spelen op het communicatieprobleem van deze duurzame start-ups pakt RMB uit met een ad hoc aanbod. Eerst en vooral stelt de regie digitale ruimte beschikbaar tegen een lagere prijs, door haar eigen marge te verkleinen. Maar daarnaast faciliteert ze ook de creatie van de reclame zelf. Aangezien deze start-ups zelden beschikken over aangepast reclamemateriaal, sloot RMB een partnership met het bureau Upcut (‘Up’ staat voor upcycling, recycling van bestaande content en ‘cut’ voor cut cost, cut production time & cut CO2-emission). Upcut, laureaat van het netwerk 'Réseau Entreprendre Bruxelles', is het eerste Snack Content Video Agency in België. Op basis van bestaande creatieve elementen van de klant, maakt het jonge bedrijf betaalbare, doeltreffende video's, afgestemd op de web- en social media-trends.
Bezield door dezelfde ambitie op het vlak van maatschappelijk verantwoord ondernemen, ontwikkelden RMB en Upcut dus samen een aanbod voor geïnteresseerde duurzame start-ups: een kwaliteitsvolle, professionele videospot én een performante mediacampagne - die naam waardig - op de digitale media van de RTBF.
Deze twee aanbiedingen zijn bestemd voor bedrijven die minder dan twee jaar geleden werden opgericht en waarvan de het bedrijfsmissie verband houdt met de 17 Sustainable Development Goals (SDG's) van de Verenigde Naties.
Toelichting van Valérie Janssens (Director Development bij RMB) en Hugo Hassler (Co-founder Upcut) vindt u in het persbericht