RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

21.11.2023

Happy World TV Day !

Ce 21 novembre 2023, nous célébrons la 27ème édition du World TV Day     

Happy World TV Day !

Op 21 november vieren RMB en zijn mediapartners, samen met de spelers uit de wereldwijde reclamesector, de 27e World Television Day. Deze editie staat in het teken van 'accessability' of toegankelijkheid van het medium televisie en zijn engagement om iedereen, in het bijzonder slechtzienden en slechthorenden, dezelfde diensten te bieden, zowel qua programma's als reclamecontent.

 

 

In 1996 riep de Algemene Vergadering van de Verenigde naties 21 november uit tot wereldtelevisiedag om de invloed van het medium en zijn belangrijke rol op vele gebieden te erkennen.

  

Het initiatief wordt nu ondersteund en gepromoot door tal van verenigingen (egta, EBU, ACT, The Global TV Group, enzovoort). Al jaren vieren hun leden World TV Day door op hun kanalen een videospot uit te zenden met de boodschap dat televisie constant belangrijk blijft in ons dagelijkse leven.

   

Een medium voor iedereen!

 

Deze 27e editie belicht het engagement van het medium om voor iedereen toegankelijk te zijn. Hoewel televisie altijd, overal en op elk apparaat beschikbaar is, moet het medium ook sociaal inclusief zijn, ongeacht het gezichts- en gehoorvermogen van de kijkers.

 

Deze toezegging van inclusie en toegankelijkheid geldt zowel voor de programma's en hun content als voor de tv-reclame. Iedereen moet gelijke toegang hebben tot dezelfde diensten, ervaringen, informatie en hetzelfde entertainment.

  

Meer info vindt u in het persbericht of op de website van World TV Day !

  

De kracht van tv in België

 

De belangrijkste cijfers van tv-consumptie in ons land op een rijtje: