RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

15.01.2024

Euro 2024: let’s play!

Het aftellen naar Euro 2024 is begonnen! RMB presenteert zijn commerciële aanbod

Euro 2024: let’s play!

UEFA EURO 2024TM vindt plaats in Duitsland gedurende vier weken, tussen 14 juni en 14 juli. De RTBF zendt alle wedstrijden uit op televisie en op Auvio. RMB stelde verschillende reclameoplossingen samen om te voldoen aan de verschillende behoeften en budgetniveaus van adverteerders. Zij krijgen hiermee de kans om te scoren met een buitengewoon bereik en geweldige zichtbaarheid

 

 

 Een van de meest publiekstrekkende sportevents

   

Zoals bekend blinken internationale voetbaltoernooien die op televisie of online worden uitgezonden, uit in bereik.

 

Deze grote voetbaltoernooien (EK en WK) worden helemaal niet beïnvloed door de terugval van de tv-kijkcijfers. Van editie tot editie blijft het totale aantal kijkers aan het einde van de competities stabiel. Internationale voetbaltoernooien trekken daarmee een steeds groter tv-kijkaandeel naar zich toe.

  

Het volgende UEFA EK, dat in 2024 al aan zijn 17e editie toe is, zal nog meer belangstelling wekken bij de Belgische voetbalfans, aangezien het plaatsvindt in buurland Duitsland. Na een WK 2022 dat uitzonderlijk in december werd gespeeld, zal het EK 2024 naar oude gewoonte een groot voetbalfeest in de zomer worden. Ambiance verzekerd, in beperkt gezelschap of met vrienden, voor allerlei soorten schermen (tv, pc, tablet, smart, grote schermen op openbare plaatsen, enzovoort)!

  

Kortom, het EK 2024 omvat 51 wedstrijden die tussen 14 juni en 14 juli 2024 door de 24 beste teams van Europa worden gespeeld.    

 

Ogen gericht op de Rode Duivels

  

Aangezien ons nationale elftal zich kwalificeerde voor dit EK 2024, zullen de kijkcijfers van de wedstrijden nog indrukwekkender zijn.

  

De uitstekende prestaties van de kwalificatiewedstrijden tonen aan dat er enorm veel Belgen rekenen op onze Rode Duivels die momenteel op de 5e plaats van de FIFA-ranking staan.

  

Het EK 2024 wordt bovendien het eerste grote toernooi voor een nieuwe, veelbelovende generatie Belgische spelers. En ook voor onze nieuwe bondscoach is dit EK een kans om te schitteren op het internationale voetbalpodium.

   

De RTBF creëert kansen

 

Het hoeft geen betoog dat de RTBF heel wat knowhow heeft om een competitie als het EK te coveren en tot leven te brengen. Ook voor de Euro 2024 competitie zullen de wedstrijden opnieuw allemaal uitgezonden worden op La Une, Tipik en Auvio. Zowel op televisie (live, magazines, enzovoort) als online (Auvio, rtbf.be/sport), maar ook op de radio programmeert onze mediapartner een hele rist formules om de Franstalige Belgen aan het evenement te binden.

 

We geven nog even mee dat op TV:

  • de grote voetbaltoernooien nieuwe kijkers trekken, waardoor het Total TV-bereik in de zomer een boost krijgt;

  • het marktaandeel van de RTBF-zenders die de voetbalwedstrijden uitzenden aanzienlijk toeneemt, ten koste van dat van andere zenders;

  • de reclameblokken die rond de wedstrijden uitgezonden worden, hoge ratings genereren;

  • het aantal reclameblokken die uitgezonden worden rond de voetbalwedstrijden en hun hoog bereik de fair-share van de RTBF fors doen stijgen.

  

Op Auvio laten de vaststellingen tijdens de laatste grote voetbalevenementen geen twijfel bestaan over de kracht en meerwaarde van het platform:

  • het profiel van de Auviokijkers, namelijk jonger en eerder mannelijk, is zeer complementair aan het profiel van de tv-kijkers;

  • Auvio-views genereren een aanzienlijke incremental reach ten opzichte van de tv-dekking (+11% gemiddeld per wedstrijd tijdens het WK 2020).

  

Commerciële aanbiedingen, het evenement waardig

  

Het EK 2024 is voor de adverteerders een ongeëvenaarde kans om hun doelgroep te bereiken in een sterke en boeiende context.

  

RMB vergroot het commerciële aanbod, zowel om de taak van de buyers te vergemakkelijken als om in te spelen op de verschillende verwachtingen van de adverteerders. De budgetniveaus werden zorgvuldig uitgewerkt om het evenement toegankelijk te maken voor zoveel mogelijk adverteerders, nationale of directe klanten.

   

 

Deze reeds beschikbare aanbiedingen worden de komende weken nog aangevuld met andere commerciële mogelijkheden (aanbieding 1+1 Red Devils, aankoop tv-reclameblokken à la carte, enzovoort)

 

Geïnteresseerd in onze aanbiedingen?  Aarzel niet uw gebruikelijke contactpersoon te bellen of mail naar  sales@rmb.be