Nieuw 'sustainability'-aanbod
RMB & GiveActions lanceren Blue Speaker-aanbod, speciaal voor sustainability-spelers
Om alle spelers die betrokken zijn bij de ecologische en sociale transitie toegang te bieden tot meer mediazichtbaarheid, lanceren RMB en GiveActions samen ‘Blue Speaker’, een nieuw reclame-aanbod dat voor een beperkter budget de productie van een audiospot combineert met een campagne op de digitale merken in regie bij RMB.
RMB en GiveActions delen de overtuiging dat reclame de aandacht moet vestigen op een product of dienst, maar ook waarden kan promoten die gunstig zijn voor de samenleving.
Het is deze overtuiging die RMB ertoe aanzet om commerciële acties aan te bieden die de adverteerders met de hoogste ambities op het gebied van de ecologische en sociale transitie beter in de kijker te zetten. De overtuiging die ook GiveActions - een digital marketing agency gespecialiseerd in duurzaamheid - motiveert om meer verantwoordelijke adverteerders te ondersteunen in hun communicatiestrategie.
RMB en GiveActions, die eerder al samenwerkten voor een eerste project rond 'positieve reclame', versterken nu hun partnership met de lancering van ‘Blue Speaker’. Dit commerciële product is specifiek bestemd voor bedrijven die maatschappelijk verantwoord ondernemen, maar over weinig middelen beschikken om zich bekend te maken.
Net als Blue Upstarter (1), een concept dat RMB en Upcut in 2023 samen introduceerden, wil Blue Speaker reclame toegankelijk maken voor alle adverteerders die zich positief inzetten op ecologisch of sociaal vlak, door hen een kwalitatieve reclamecreatie én een doeltreffende verspreiding van de boodschap aan te bieden, dit alles tegen een betaalbare prijs. Terwijl Blue Upstarter een videoproduct is, hanteert Blue Speaker de kracht van audio: Blue Speaker, make your voice heard!
Om in aanmerking te komen voor Blue Speaker, moeten adverteerders voldoen aan het selectiecharter van GiveActions dat de spelers aanwijst op basis van hun ecologische en sociale impact. Bovendien hebben deze adverteerders nog geen mogelijkheid gehad om te communiceren via de merken in regie bij RMB.
De toelichting van Valérie Janssens (Media, Data & Tech Director bij RMB) en Elias Printz (Co-founder GiveActions) vindt u in bijgaand persbericht.
*****
Nog vragen? Aarzel niet contact op te nemen met:
- Valérie Janssens, Media, Data & Tech Director bij RMB: janssens@rmb.be
- Elias Printz, Co-founder GiveActions: eliasp@giveactions.com
(1) In augustus 2023 ontwikkelden RMB en Upcut samen ‘Blue Upstarter’, een product waarmee geïnteresseerde start-ups met een duurzame aanpak tegen een betaalbare prijs over een kwaliteitsvolle, professionele videospot én een campagne - die naam waardig - op de digitale RTBF-media kunnen beschikken.
(2) De websites die het audionetwerk van RMB (RON-netwerk) vormen zijn: Auvio, La Première, VivaCité, Classic 21, Tipik, Musiq 3, Tarmac, Jam, NRJ, LN RADIO, France Inter, France Info, France Bleu, France Culture, France Musique, Mouv’, Fip, NRJ Paris, Rire & Chansons.