RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

17.01.2018

ABXPLORE: GRP verzekerd!

ABXPLORE verdubbelt zijn MADL en verkoopt nu ook packs met gegarandeerde GRP

ABXPLORE: GRP verzekerd!

De nieuwe zender van Groupe AB, gelanceerd in het najaar van 2017, laat zich met gemak gelden in het Franstalige audiovisuele landschap. Zijn marktaandeel blijft alsmaar toenemen: +135% sinds september bij de mannen 18-44! Om de aankoop te vergemakkelijken biedt RMB nu packages met gegarandeerde GRP.

 

Sinds 13 september zijn de liefhebbers van sterke sensaties en premium docu-reality helemaal in hun sas. Zoals blijkt uit de bereikcijfers beantwoordt ABXPLORE qua tv-programma's echt de verwachtingen.

De evolutie van het marktaandeel van deze themazender is vrij spectaculair. Sinds zijn lancering stijgt het MADL elke maand gemiddeld met +20%. In totaal bedraagt de groei tussen 13 september 2017 en 14 januari 2018, +135% bij de mannen 18-44 jaar.  

Met een score van 4.78% bij de jonge volwassen mannen, behaalt ABXPLORE in januari 2018 een marktaandeel dat +206% hoger ligt dan dat van National Geographic.

 

 

De reclameblokken op ABXPLORE worden 'à la carte' verkocht. Om het aankopen voor adverteerders en mediabureaus makkelijker te maken, biedt RMB ook packages met gegarandeerde GRP.  

De formule?

 

  • Pack van gegarandeerd 10 GRP bij doelgroep Mannen 18-44 jaar
  • Te nemen, naar keuze, voor 1 week of 2 weken.
  • Basisformaat = 30-secondenspot
  • Basistarief voor 5.600€ (jaargemiddelde)
  • Degressieve korting -10% voor een nettoprijs van 5.000€

 

Hieronder vindt u het maandtarief volgens de CGRP 2018 seizoenindexen van RMB: