RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

14.03.2024

Nieuwe Account bij BU Direct

Sinds 12 februari 2024 versterkt Sébastien Duthoo het salesteam van de BU Direct.

Nieuwe Account bij BU Direct

RMB verwelkomde op 12 februari Sébastien Duthoo als nieuwe Account Manager van de BU Direct. Sébastien is een gretige mediaconsument die al heel wat ervaring opdeed in de reclamesector. Hij is dan ook een waardevolle aanwinst voor het salesteam.

 

De basis voor zijn passie voor de mediasector legde Sébastien Duthoo tijdens zijn opleiding communicatie aan de Léon-Eli Troclet-hogeschool (in de provincie Luik).

  

Ondertussen kan hij prat gaan op ruim 15 jaar ervaring bij Rossel Advertising als regionaal Account Manager. Hij beheerde er op uitstekende wijze een gediversifieerde klantenportefeuille en was betrokken bij uiteenlopende reclamecampagnes in de dagblad- en magazinepers, digitaal en – aan het einde van zijn parcours bij de regie – op de radio.

  

Dankzij zijn vorige functie is Sébastien een expert in media-advies en in de verkoop van reclameruimte. Deze kennis en diepgaande expertise stelt hij voortaan ten dienste van de BU Direct bij RMB die onder leiding staat van Dominique Beuken (Head of Direct Account) en deel uitmaakt van de salesafdeling met Grégory Vandenschrick aan het hoofd.

  

Als Account Manager binnen de BU Direct staat Sébastien in voor het beheer en de ontwikkeling van de regionale adverteerdersportefeuille (zonder de mediabureaus) voor Luik, Namen en Luxemburg, regio’s die hem vertrouwd zijn en die hij goed kent. De vertrouwensrelatie die hij mettertijd gedurende zijn samenwerking met Rossel Advertising opbouwde met de klanten in de streek, is een fantastische troef voor RMB. Verder ondersteunt Sébastien ook het salesteam in de contacten met de nationale adverteerders en communicatiebureaus die in dezelfde regio’s gevestigd zijn.

  

Sébastien is heel enthousiast dat hij bij RMB aan de slag kon: “Wat me bij RMB aansprak, is de nieuwe uitdaging en de warme, menselijke kant van de regie. RMB wordt bovendien beschouwd als een eersteklas partner in het nationale audiovisuele landschap.” De kans om zijn expertise uit te breiden naar Radio, TV en Digital motiveert Sébastien ook sterk.

  

Wat Sébastien bijzonder boeit aan regiezijde, is de dienst die hij er kan bieden aan adverteerders op zoek naar de beste oplossingen voor hun communicatiestrategieën: “De link leggen tussen content publishers en adverteerders is een heel interessant aspect, omdat we nieuwe informatie en elementen aanreiken, komen met een actualiteit die de klanten amper of helemaal niet kennen en waarmee ze hun voordeel kunnen doen…”.

 

Als gretige consument van de mediamerken in regie bij RMB houdt Sébastien vooral van de verschillende radiozenders vanwege de complementariteit die ze bieden. Hij kijkt ook geregeld televisie om zijn kennis van dat medium aan te scherpen. Last but not least is hij fan van het Auvio-platform, in het bijzonder van de live sportcontent. Hij benadrukt dan ook hoe belangrijk Auvio is, over de hele lijn (live, replay, series, sport, enzovoort).

  

Kortom, RMB is erg blij Sébastien te kunnen verwelkomen voor zijn nieuwe professionele avontuur. Zijn ervaring, passie en enthousiasme zijn kostbare troeven voor ons team.

  

Welkom aan boord Sébastien!