RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

12.04.2024

Salesteam krijgt versterking

Op 21 februari 2024 kwam Marc Cheyns het salesteam van de BU Nationaal versterken.

Salesteam krijgt versterking

Sinds 21 februari heeft de BU Nationaal van RMB er een nieuwe Account Manager bij: Marc Cheyns. Zijn eerdere ervaring op de werkvloer leerde hem vooral de noden van klanten te begrijpen en te vertalen naar oplossingen. Of het nu gaat om radio, televisie of digitale kanalen, Marc houdt van alle media en consumeert ze naargelang hun aanbod en evolutie.

 

Marc komt uit Vlaanderen en behaalde een master in handelswetenschappen met een specialisatie in IT-management aan Universiteit Gent. Zijn studiekeuze werd ingegeven door zijn interesse in economische mechanismen.

  

Zijn passie voor sales ontstond bij de internationale vereniging van studenten economische en handelswetenschappen AIESEC, waar hij nog tijdens zijn studies als Business Developer begon en later Team Leader werd. Daar kreeg hij de smaak voor commerciële uitdagingen te pakken.

  

Voor Marc bij RMB begon, deed hij waardevolle ervaring op als Functional Consultant bij Delaware, waar hij een sleutelrol speelde als schakel tussen de behoeften van de klant en het informaticateam. In deze functie ontwikkelde hij het unieke vermogen om vanuit het oogpunt van de klanten te werken en hun behoeften te vertalen naar concrete oplossingen, een vaardigheid die hij nu ten dienste stelt van RMB.

  

Marc bekleedt de functie van Account Manager binnen de BU Nationaal, onder leiding van Jean-Sébastien Delvallée (Head of National Account) en maakt deel uit van de afdeling Sales onder leiding van Grégory Vandenschrick (Sales Director).

  

Wat onze nieuwe accountmanager vooral aantrekt in media en reclame is de dynamiek van de sector: “De mediasector is voortdurend in beweging; daar ben ik zelf het beste voorbeeld van. Ik kan alleen maar vaststellen hoe mijn mediaconsumptie door de jaren heen veranderd is. De wereld staat nooit stil en dat proces van permanente verandering fascineert me.”

  

Marc is ervan overtuigd dat de toekomst van media digitaal is, maar hij blijft ook vasthouden aan traditionele kanalen, waarmee hij bewijst dat 'multi-channel'-strategieën essentieel blijven om verschillende doelgroepen en dus ook de jongeren van zijn generatie te bereiken. Zijn beslissing om bij RMB te komen werken werd ingegeven door de inzet van de regie voor innovatie en verandering, zoals blijkt uit initiatieven als SLICE & VIBE. De samenwerking tussen RMB en Delaware aan de digitale projecten van de regie versterkte bij Marc de overtuiging dat de regie evolutie ambieert.

  

Als Vlaming luistert en kijkt Marc dagelijks vrij veel naar Nederlandstalige zenders. Hij stemt echter ook regelmatig af op FUN Radio en NRJ; daarnaast surft hij geregeld naar Auvio om series en sportevenementen zoals Formule 1 te volgen.

  

We zijn ervan overtuigd dat Marc met zijn achtergrond, zijn passie voor sales en klantenrelaties, maar ook zijn enthousiasme voor de mediasector een zeer gewaardeerd lid van ons Salesteam zal zijn.

  

Welkom in de RMB-familie, Marc!