HoobaMobilityChallenge van RMB
RMB gaat de ‘mobility’-challenge aan die Hooba lanceerde ten voordele van de vzw Prof
Actieve mobiliteit maakt deel uit van RMB's programma voor duurzame ontwikkeling. Op de lijst van initiatieven die RMB nam om deze actieve mobiliteit te stimuleren, voegde de regie onlangs nog de uitdaging van Hooba toe, de Brusselse vloot van elektrische fietsen voor bedrijven en gemeenschappen. De challenge? 600 km afleggen in één maand door minimaal 30 rijders! Eén van de positieve effecten van de actie: aan het einde van de uitdaging wordt een gulle donatie gedaan aan de vzw Profitivisme.
Sinds 3 juni trappen de RMB-teams stevig op de fietsen van Hooba, de Brusselse onderneming die elektrische fietsen verhuurt aan bedrijven, overheden, instellingen en andere gemeenschappen.
De #HoobaMobilityChallenge bestaat erin om zoveel mogelijk kilometer af te leggen (minstens 600 km door minimaal 30 rijders) in vier weken tijd (van 3 tot 30 juni 2024).
RMB vond deze uitdaging een uitstekende kans om zijn medewerkers te sensibiliser voor de noodzaak om van vervoersgewoonten te veranderen en zo de verkeersopstoppingen en luchtvervuiling in de stad te verminderen.
Ook de samenwerkings- en solidariteitsaspecten van de actie konden RMB inspireren. Fietsen met de collega's is niet alleen leuk, het werkt ook verbindend. En zodra RMB in de uitdaging is geslaagd, kan Hooba bovendien een donatie doen aan de vereniging Profitivisme. Eén van de doelstellingen van deze vzw, die haar naam samenstelde uit de woorden 'Profiter' en 'Positivisme', is om door middel van een sportieve uitdaging jongeren te ondersteunen die getroffen worden door kanker en wiens persoonlijke en/of beroepsleven daardoor radicaal is veranderd.
Voor RMB is de #HoobaMobilityChallenge veel meer dan een sportieve uitdaging. Het is een viering van plezier, lichamelijk welzijn en solidariteit. Het is ook een gelegenheid om dichter bij elkaar te komen, onze persoonlijke grenzen te verleggen, en een tastbaar verschil te maken ten gunste van het milieu en onze samenleving.