RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

11.12.2018

Auvio: 2 miljoen gebruikers

Ruim 2 miljoen gebruikers consumeren audio- en videocontent op RTBF Auvio

Auvio: 2 miljoen gebruikers

Het digitale platform van de RTBF dat in april 2016 werd gelanceerd, ontwikkelt gestaag verder. Auvio, een samentrekking van 'audio' en 'video', biedt nu de volledige RTBF-content op één player. Van meet af aan gaven de Franstalige mediaconsumenten blijk van grote belangstelling, en dit enthousiasme groeide inmiddels uit tot een formidabel succes: Auvio telt op dit ogenblik meer dan 2 miljoen gebruikers.

 

Auvio werd gecreëerd om in te spelen op de nieuwe vormen van mediaconsumptie; iedereen kiest zijn content immers steeds meer op basis van zijn persoonlijke verwachtingen.

Auvio is "een niet meer weg te denken toegangspunt om een zeer ruim aanbod van RTBF-programma's en exclusieve content te (her)bekijken en te (her)beluisteren. In twee en een half jaar werden de ambities van het merk bevestigd en heeft het platform al snel zijn publiek gevonden. Op dit ogenblik genieten ruim 2 miljoen gebruikers van de RTBF Auvio-content!", aldus de RTBF.

 

Auvio in enkele cijfers (bron: persbericht RTBF van 07/12/2018):

 

  • Gemiddelde consumptie per dag, tussen 01/01 en 31/10/2018: 403 webgebruikers 12+
  • Gemiddelde consumptie per maand, tussen 01/01 en 31/10/2018: 247 webgebruikers 12+
  • Elke maand verschijnen op Auvio ruim 1200 uren nieuwe content.
  • De gemiddelde leeftijd van de RTBF Auvio-gebruikers is 42 jaar.
  • Dagelijks consumeren de webgebruikers gemiddeld een totaal van 42 minuten content via RTBF Auvio.
  • Op dit ogenblik hebben ruim 000 gebruikers de portabiliteit van de content geactiveerd en kunnen ze overal in de EU van Auvio gebruikmaken.

 

Onze mediapartner zet de ontwikkeling van Auvio voort. Dankzij het recommendation system verschijnt er een steeds beter op de gebruiker afgestemd aanbod. Het platform zal zich ook verder openstellen voor nieuwe externe content, zoals het recent al deed voor het Arte-aanbod.

 

Bekijk hier het volledige RTBF persbericht