RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

16.10.2019

F.L.A.S.H. by RMB op EGTA

RMB presenteert creatieve case stories op de EGTA-'Marketing & Sales Meeting'

F.L.A.S.H. by RMB op EGTA

Op 10 oktober organiseerde de EGTA in Brussel zijn jaarlijkse 'Marketing & Sales Meeting'. Tijdens de sessie over innovatie in radio- en online audiogebruik stelde F.L.A.S.H., het creatieve team van RMB, er verschillende case stories voor. De presentatie van onze 'helden' bleef niet onopgemerkt!

De EGTA, met maatschappelijke zetel in Brussel, is een vereniging die de belangen van de audiovisuele regies in Europa verdedigt. RMB is, net als alle andere Belgische Radio-TV-regies, er lid van.

 

Het doel van de vereniging is, onder meer, haar leden te helpen hun activiteiten te ontwikkelen en te diversifiëren, op basis van de content uitgezonden door de tv en radiozenders in regie. In deze context is de jaarlijkse 'Marketing & Sales Meeting' dan ook een echte bron van inspiratie.

 

De meest recente ontmoeting vond op 10 oktober plaats in onze mooie hoofdstad. Céline Hoebregts en Emmanuel Pragana, beiden Content & Creativity Manager bij F.L.A.S.H., het creatieve team van RMB, gaven er een presentatie die bijzonder in de smaak viel bij de sales- en marketingmensen uit heel Europa.

 

Onze twee helden namen het woord tijdens de sessie 'Best practices & innovations in broadcast radio & online audio sales'. Céline en Emmanuel legden eerst de F.L.A.S.H.-missie uit, namelijk bij RMB unieke, creatieve en innovatieve concepten ontwikkelen, afgestemd op de specifieke behoeften van adverteerders. De manier waarop F.L.A.S.H. te werk gaat, vanaf het informeren van de klant door de commercieel vertegenwoordigers van RMB, tot de interacties met de verschillende partners en de uitvoering van de, wekte ook de interesse van het publiek.

 

Céline en Emmanuel plaatsten verschillende diensten en oplossingen van F.L.A.S.H. in de kijker. Om hun voorstelling te illustreren kozen onze 'flashmen' twee kleurrijke cases uit: 'Gagnez des chaussures à vie' (Levenslang schoenen winnen) voor Maniet!Luxus met VivaCité als belangrijkste partner van de actie en 'Make it epic' voor Proximus met de wedstrijd 'Le Fugitif' (georganiseerd door radio NRJ) als uitgangspunt voor de campagne.

 

Beide cases toonden aan hoe het gebruik van digital, de inschakeling van social media of influencers een radiocampagne versterken. Een verhaal dat door de aanwezigen als zeer inspirerend werd onthaald!