RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

26.01.2021

Euro 2020: bereid u voor! 

Aftrap van het langverwachte EK op 11/06: RMB finetunet zijn commerciële aanbod!

Euro 2020: bereid u voor! 

Het EK voetbal of UEFA EURO 2020TM dat - ondanks een jaar uitstel wegens de Covid-19-pandemie - zijn naam behoudt, duurt vijf weken en vindt plaats van 11 juni tot 11 juli 2021. De RTBF zendt alle wedstrijden uit op televisie en Auvio. RMB stippelde een aantal reclameoplossingen uit, om in te spelen op de vele verwachtingen van adverteerders die de kans hebben om buitengewone bereikcijfers en zichtbaarheid mee te pikken.

 

 

Moet het nog gezegd worden?  Internationale voetbaltoernooien die op televisie of via internet worden uitgezonden, genereren fantastische kijkcijfers.

 

Met onze Rode Duivels, die zich al kwalificeerden voor Euro 2020 dat op 11 juni van start gaat, zullen de performances des te 'fenomenaler' zijn. Want alle of bijna alle Belgen, voelen zich betrokken!

 

Aangezien de annulering van het kampioenschap vorig jaar voor heel wat ontgoocheling zorgde, en de bevolking - na een lang jaar van opofferingen - maar wat graag aan de sleur wil ontsnappen en momenten van vreugde delen, wordt Euro 2020 meer dan ooit een evenement dat mensen samenbrengt!

 

Enkele facts & figures (voor wie nog niet overtuigd zou zijn… ):

 

 

En nog enkele aanvullende facts:

 

  • De grote voetbaltoernooien trekken nieuwe kijkers aan, wat de totale tv-bereikcijfers in de zomer een boost geeft.

 

  • Het marktaandeel van de RTBF-zenders die de wedstrijden uitzenden, neemt fors toe ten koste van het MADL van andere zenders, meer bepaald van RTL-TVi, Plug RTL en TF1.

 

  • De reclameblokken rond de wedstrijden halen hoge ratings

 

  • Het aantal reclameblokken rond de voetbalwedstrijden en hun hoge kijkcijfers doen het fair share van de RTBF flink stijgen.

 

Wat betreft de uitzending op Auvio laten de observaties tijdens het WK 2018 geen twijfel bestaan over de kracht en meerwaarde van het platform:

 

 

COMMERCIËLE AANBIEDINGEN OP MAAT VAN HET EVENEMENT

 

 

Classic Video offer: maak het u makkelijk!

 

  • 6 videopacks voor verschillende budgetniveaus. De drie eerste packs, de meest complete, zijn een combinatie van tv en digital (video online & display). De condities toegepast op de waarde in ruimte gaan tot minstens 25%! De nettoprijs van de packs blijft dezelfde als die in onze aanbieding voor de uitzending van het EK in juni vorig jaar

 

  • Speciaal pack voor directe adverteerders

 

  • Een gegarandeerd aantal GRP'S voor elk pack

 

  • Voorkeursplaatsingen, in het begin of aan het eind van het reclameblok, aangeboden en inbegrepen in de prijs van de packs.

 

  • Een optie uitzendcontext (keuze van één of meer favoriete ploegen, afhankelijk van het gekozen pack)

 

  • Een planning van de gerealiseerde spots 100% opgesteld door RMB

 

  • Een erg interessant gemiddelde CGRP TV voor de aankoop van spot per spot, op hetzelfde niveau gehouden als het eerder geplande tarief voor 2020

 

Digital offer: vergroot uw dekking!

 

  • Packs, afzonderlijk of als aanvulling van een tv-campagne te koop, om het incrementeel bereik te verhogen.

 

  • 4 pre-roll packs op Auvio van 50.000 tot 400.000 impressies, met minstens 17,5% korting op de waarde in ruimte.

 

  • 9 digitale 'video & display'-packs voor verschillende adverteerderssegmenten. Met een voordeel van minstens 20% op de brutowaarde.

 

  • 3 mid-roll 'ad replacement'-packs op Auvio met aanklikbare spot. Nog even meegeven dat de 'ad replacement' gelanceerd werd tijdens het WK 2018: de reclameblokken op Auvio zijn specifiek voor het platform en verschillend dus van die op televisie. Deze packs kunnen gecombineerd worden met targetingformules.

 

Creatieve, tailormade aanbiedingen

 

  • Een zestigtal magazines uitgezonden voor/na de wedstrijden van 18u00 en 21u00.

    Dit is de eerste keer dat de RTBF en RMB toestemming krijgen van de UEFA om de magazines voor/na de match te commercialiseren voor sponsoring. Voor de merken is dit dus een unieke kans om enkele seconden voor de start en het einde van de wedstrijden gezien te worden!

 

  • Alle knowhow van de RTBF qua analyse en duiding van de matchen. Door partner te worden van het magazine toont de adverteerder zijn deskundige interesse voor de competitie.

 

  • 4 duosponsoring-packs, samengesteld uit billboards, voor een zeer concurrerende prijs. Het ideale 'extraatje' om een videopack of een tv-campagne te versterken en zo de zichtbaarheid van de adverteerder te vergroten.

 

Creatieve, tailormade aanbiedingen

 

RMB stippelde hierboven tal van combinaties uit om in te spelen op het gros van de verwachtingen van de adverteerders en hun mediabureau.

 

Maar er zijn nog andere formules mogelijk om te voldoen aan andere behoeften. Alle creatieve ideeën zijn ook welkom: de RMB-teams staan klaar om ze waar te maken! 

 

Interesse in onze aanbiedingen?  

 

Bel uw gebruikelijke contactpersoon of mail naar sales@rmb.be.