RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

22.10.2021

'Bronze' op de MIXX Awards

RMB & Gamned wonnen samen 'Bronze' in de ‘Best Use of Marketing Technology’-categorie

'Bronze' op de MIXX Awards

Op 14 oktober wonnen RMB & Gamned! samen de 3e prijs in de ‘Best Use of Marketing Technology’-categorie op de MIXX Awards. De case? Lancering van de eerste lineaire tv-campagne in België via een DSP (programmatic tv), voor Ladbrokes.be.

 

 

In het voorjaar (2021) sloegen RMB en Realytics de handen ineen om de inkoop van lineaire tv-campagnes op de Belgische markt te vergemakkelijken.

 

Realytics is een bedrijf dat met zijn Adkymia platform, in 2019 gelanceerd op de Franse markt, uitgroeide tot een referentie op het vlak van programmatic buying. En RMB is de eerste regie die Adkymia op de Belgische markt implementeerde als programmatic tv-buying tool.

 

Programmatic tv houdt in dat men lineaire-tv-inventarissen beschikbaar stelt op een DSP (Demand Side Platform). Door de inkoop en planning van lineaire tv-reclameblokken te automatiseren, maakt Adkymia daadwerkelijk een einde aan de beperkingen en hindernissen die gepaard gaan met de inkoop van klassieke lineaire tv-reclame.

 

Adkymia geeft alle kopers die het medium televisie willen integreren volgens de digital codes, toegang tot een inventaris van meerdere regies, en dit in een premium, brandsafe en volledig transparante broadcasting context. Alle lineaire tv-kanalen gecommercialiseerd door RMB worden via Adkymia aangeboden: La Une, Tipik, AB3, ABXPLORE en LN24.

 

Het agency Gamned! was de allereerste digitale speler die gebruikmaakte van de nieuwe reclametechnologie aangeboden door RMB via Adkymia.

 

Voor zijn klant Ladbrokes.be was Gamned! de eerste digitale inkoper om programmatic tv te testen in België, en zo een link te leggen tussen kijkcijfers en digital performances. Het resultaat? Een tv-campagne van 350.000 contacten met een CPE (cost per engagement) die drie keer lager ligt dan de gemiddelde kost van online videocampagnes in 2021.  

 

Voor de lancering van deze innovatieve tv-aankoopmethode wonnen RMB en Gamned! samen 'Bronze' in de categorie 'Best Use of Marketing Technology' van de MIXX Awards.

 

Nog even meegeven dat de 'IAB MIXX Marketing and Interactive Excellence Awards' de beste digital cases van het jaar bekronen. In België worden ze georganiseerd door de 'Belgian Association of Marketing' (BAM) en 'Best of Publishing', uitgever van Inside Magazine en Digimedia.be.